martie 19, 2025

Sălăjenii ar putea circula pe încă 27 de kilometri din Autostrada Transilvania în 2025

Foto: Asociaţia Pro Infrastructura

Sălăjenii ar putea circula, până la finalul acestui an, pe încă 27 de kilometi din Autostrada Transilvania, în zona Topa Mică -Zimbor-Poarta Sălajului, dacă UMB alocă suficiente forțe și dacă autoritățile rezolvă birocrația necesară în nodul Poarta Sălajului (Românași) și la conexiunea provizorie A3-DN1F la sud de Topa Mică, susţin cei de la Asociaţia Pro Infrastructură.

Potrivit sursei citate, pe sectorul Topa Mică – Zimbor, mobilizarea UMB este aproape inexistentă, o situaţie mai bună fiind pe sectorul Zimbor-Poarta Sălajului.

„Vineri am filmat din dronă secțiunea cu miză pentru deschiderea în 2025. Filmarea începe la sud de Topa Mică, în dreptul organizării de șantier a Ozaltin care va executa viaductul de pe traseul nou/deviat din apropiere, și se zboară spre aliniamentul A3, apoi către Zimbor. Pe acest sector, așa cum se vede, momentan cei de la UMB sunt aproape inexistenți dar, dacă vor, pot să-și aducă muncitorii ca să termine în 2025. Totuși, e nevoie ca oficialii CNAIR să ceară asta și să facă demersurile birocratice pentru o conexiune temporară între A3 și DN1F în zona viaductului executat de Ozaltin la sud de Topa Mică. Pe lotul Zimbor-Poarta Sălajului antreprenorul UMB este bine mobilizat și pare-se că dorește să dea în trafic cei 12,24 kilometri la final de 2025. Trebuie doar să mențină ritmul actual și să rezolve cât mai rapid cu proiectarea ca să se emită autorizația de construire în nodul Românași (Poarta Sălajului) cât mai curând posibil”, spun cei de la Pro Infrastructură.

Rămâne de văzut dacă atât UMB cât și CNAIR se vor mobiliza suficient, în teren și birocratic, ca să inaugureze spre finalul acestui an 12 sau 27 kilometri din Autostrada Transilvania. Sau nimic, în scenariul pesimist.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *