Din anul școlar viitor, numeroase unități de învățământ din Sălaj vor avea directori și directori adjuncți numiți în funcție prin detașare în interesul învățământului, fără a susține vreun cncurs.

Potrivit Inspectoratului Școlar Județean, procedura de numire, demarată în 9 august, se va finaliza în 19 august.

Vineri, 9 august, Inspectoratul Școlar Județean Sălaj a anunțat funcțiile vacante de director sau director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat. În total, sunt 27 de posturi care așteaptă să fie ocupate.

E nevoie de director la Școala Gimnazială Nr.1 Almașu, Școala Gimnazială ”Avram Iancu” Aluniș, Școala Gimnazială Nr.1 Băbeni, Școala Gimnazială Nr.1 Chieșd, Școala Gimnazială Nr.1 Cuzăplac, Școala Gimnazială Nr.1 Lozna, Școala Gimnazială Nr.1 Dragu, Școala Gimnazială ”Gheorghe Munteanu” Poiana Blenchii, Școala Gimnazială Nr.1 Pustă, Școala Gimnazială Nr.1 Șimișna, Școala Gimnazială ”Bathory Istvan” Șimleu Silvaniei, Școala Gimnazială Nr. 1 Zalha, Liceul Tehnologic Nr. 1 Sărmășag, CJRAE Zalău, Creșa „Voinicel” Zalău, Școala Gimnazială „Andrei Mureșanu” Cehu Silvaniei, Școala Gimnazială Nr. 1 Pericei, Școala Gimnazială Nr. 1 Fildu de Mijloc, Grădinița cu Program Prelungit „Licurici Zalău”, Școala Gimnazială Nr. 1 Ip, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 12 Zalău, Grădinița cu Program Prelungit „Piticot” Cehu Silvaniei, Palatul Copiilor Zalău.

Se caută director adjunct la Școala Gimnazială „Andrei Mureșanu” Cehu Silvaniei, Liceul Tehnologic Nr. 1 Sărmășag, Liceul Tehnologic „Ioachim Pop” Ileanda și la Liceul Tehnologic „Mihai Viteazul” Zalău.

În perioada 12-14 august, cadrele didactice interesate de ocuparea prin detașare în interesul învățământului, pentru anul școlar 2024-2025, a uneia dintre funcțiile vacante de director sau director adjunct trebuie să depună dosarul la Inspectoratul Școlar Județean Sălaj, cu precizarea numelui și prenumelui candidatului, unitatea/unitățile de învățământ pentru care optează și funcția dorită.

Dosarul de înscriere trebuie să cuprindă: Curriculum Vitae, scrisoare de intenție, acordul pentru detașare în interesul învățământului pentru funcția de director/director adjunct. În toate cazurile, dacă sunt vizate mai multe funcții sau mai multe unități de învățământ se va depune câte un exemplar pentru fiecare unitate de învățământ/funcție în parte. Candidații trebuie să fie absolvenți ai învățământului superior cu diplomă de licență sau atestat de echivalare, titulari în învățământul preuniversitar, având încheiat contract de muncă pe perioadă nedeterminată, să aibă calificativul „Foarte bine“ acordat în ultimii 2 ani școlari încheiați, lucrați efectiv la catedră, în funcții didactice sau in funcții de conducere din unități de învățământ/inspectorate școlare/Casele Corpului Didactic/Palatul Copiilor ori în funcții de îndrumare și control din inspectorate școlare/funcții de specialitate specifice Ministerului Educației.

Doar în situația în care sunt mai mulți candidați pe un post care întrunesc condiții identice sau similare se va organiza un interviu de departajare.

Aprobarea numirilor în funcțiile de conducere se va face în 19 august, până în 29 august, cel târziu, vor fi emise deciziile, iar până la finele lunii august acestea vor fi deja transmise.