Primul program pilot de crestere a gradului de ocupare a fortei de munca in Salaj derulat de Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) Salaj, in parteneriat cu Vecom SRL, cu finantare europeana nerambursabila in proportie de 91 la suta, se incheie la 31 decembrie dupa doi ani in care sute de someri au reusit sa obtina o calificare si sa se incadreze pe piata muncii.
La final de proiect, directorul AJOFM Salaj si totodata manager de proiect, Romeo Sarca, si asistentul manager Viorica Butcovan au prezentat rezultatele celui mai important si celui mai eficient program derulat pana acum care s-a adresat somerilor. Drept dovada stau cifrele si faptul ca a ramas in urma implementarii proiectului un centru de pregatire modern, dotat cu echipamente IT, care ramane la dispozitia tuturor somerilor si persoanelor inactive pentru a afla ultimele informatii de pe piata muncii.
„Acest proiect a reprezentat pentru AJOFM Salaj, pentru parteneri, dar si pentru mine personal, un proiect pilot de succes, din care am invatat foarte multe lucruri. In ciuda greutatilor financiare cu care ne-am confruntat din cauza nerambursarii fondurilor pe POSDRU, am reusit sa-l ducem la bun sfarsit, si nu oricum. Au fost calificati in cadrul a sase cursuri de formare profesionala 119 persoane, au fost organizate cinci cursuri de initiere. Am organizat chiar si un concurs pentru cele mai bune idei de afaceri in urma caruia trei someri au devenit oameni de afaceri pentru ca si-au infiintat firme. Au existat chiar si persoane care au urmat cate doua programe de formare. Toti indicatorii i-am depasit si acum, la final de proiect, am realizat o brosura cu tot ceea ce a presupus acest proiect pilot. Brosura o vom distribui tuturor institutiilor, agentilor economici care doresc, dar si la ANOFM, la Ministerul Muncii, la Ministerul Afacerilor Europene, pentru a le arata ca banii nu au fost cheltuiti inutil. Dimpotriva, atat noi, cat si somerii care au obtinut o calificare si s-au integrat pe piata muncii, spunem ca si-a avut rostul sa dam importanta proiectului”, a declarat in cadrul conferintei de presa directorul AJOFM Salaj.
Potrivit acestuia, numai in primele sase luni de la demararea proiectului au reusit sa se califice si sa se angajeze 13 someri, in timp ce indicatorul prevazut la depunerea documentatiei pentru obtinerea finantarii era de sapte persoane. In total, au fost evaluate, consiliate si au primit planuri de ocupare individuala un numar de 213 persoane, fata de cele 200 prevazute in proiect. Consilierea individuala a totalizat un numar de 504 ore de consiliere si au fost implicate 20 de institutii publice la cele doua sesiuni de workshop, in care s-au stabilit masuri active pentru ocuparea fortei de munca care vor fi implementate in continuare de AJOFM Salaj si pot fi luate exemplu de alte agentii din tara. Totodata, AJOFM Salaj si Vecom SRL au suportat cheltuielile pentru infiintarea a trei firme de catre somerii care au participat la cursul de initiere in competente antreprenoriale.