Programul de vizită în cadrul Spitalului Județean de Urgență Zalău a revenit la normal. Acesta a fost restricționat în data de 8 februarie, din cauza stării de alertă epidemiologică generată de numărul mare de cazuri de gripă.
Astfel, pacienții pot fi vizitați acum, de luni până vineri, în intervalul orar 16.00 – 20.00, iar sâmbăta, duminica și în zilele de sărbătoare legală între orele 10.00 – 13.00, respectiv 15.00 – 18.00.
Excepție fac secțiile/compartimentele de terapie intensivă, unde vizitarea pacienților este permisă zilnic, în intervalul 12.30 – 13.30.
Potrivit reprezentanților unității medicale, este permis 1 vizitator/pacient în saloanele cu un număr de cel mult 3 paturi, pacienții putând fi vizitați doar pe rând; 1 vizitator/pacient în saloanele cu un număr de 4-6 paturi, putând fi vizitați maximum doi pacienți în același timp; 1 vizitator/pacient în saloanele cu un număr mai mare de 6 paturi, putând fi vizitați maximum trei pacienți în același timp. Durata vizitei este limitată la 15 de minute, cu excepția secțiilor/compartimentelor ATI.
Vizitatorii trebuie să poarte echipament de protecție adaptat în funcție de gradul de risc al secției, acesta fiind asigurat în mod gratuit de către unitatea sanitară și să respecte instrucțiunile personalului Spitalului Județean de Urgență Zalău privind măsurile interne de prevenire a transmiterii infecțiilor.
Nu este permis accesul vizitatorilor care prezintă semne clinice de infecții acute și a celor a aflați în stare de ebrietate sau aflați sub influența unor substanțe halucinogene.
În cazul unor evenimente epidemiologice deosebite, de exemplu focare COVID 19, în funcție de specificul fiecărei locații și riscurilor identificate, programul de vizită poate fi redus sau suspendat. În situația în care programul de vizită este suspendat ori în situația în care starea de sănătate a pacientului nu permite vizitarea, secțiile/ compartimentele au obligația de a asigura informarea telefonică zilnică a aparținătorilor, prin medicul curant/medicul de gardă/ personalul desemnat, despre starea și evoluția pacientului, cu respectarea drepturilor pacientului. La internare, fiecărui pacient i se alocă un cod unic (nr. FOCG), care va fi comunicat aparținătorilor. Furnizarea telefonică către aparținători a informațiilor despre starea de sănătate a pacientului se face numai după confirmarea telefonică a codului unic.