Încă o secțiune din A3 are constructor desemnat. Este vorba despre bucata de la Suplacu de Barcău la Chiribiș. După semnarea contractului, constructorul român va avea la dispoziție 884,12 milioane de lei, fără TVA, și 24 de luni, din care 6 luni proiectare și 18 luni execuție, pentru finalizarea lucrărilor pe cei 26,35 kilometri.
Contractul este finanțat din bani europeni nerambursabili.
Semnarea contractului va fi posibilă peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.
“Ca urmare a finalizării procesului de evaluare a ofertelor, au fost transmise comunicările de rezultat pentru procedura de atribuire a contractului având ca obiect proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș (km 4+200 – km 30+550).
Oferta declarată câștigătoare este cea depusă de către CONSTRUCȚII ERBAȘU SA având un preț de 884.123.669,17 lei fără T.V.A. Contractul va fi finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile.
În cadrul obiectivului de investiții vor fi realizate 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte, printre care și un pod de o complexitate tehnică ridicată, peste lacul de acumulare, la km 6+655, cu o lungime de aproximativ 1,8 km.
Durata contractului de proiectare și execuție este de 24 de luni, din care 6 luni pentru etapa de proiectare și 18 luni pentru perioada de execuțăie a lucrărilor.
Perioada de garanție, conform factorului de evaluare licitat de către ofertantul câștigător este de 120 de luni.
Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, a explicat CNAIR.
Lunga poveste a autostrăzii blestemate de la Suplacu de Barcău la Chiribiș…
Aceasta este a cincea încercare de finalizare a acestei bucăți de autostradă. Lucrările la tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș au fost începute cu peste 18 ani în urmă, iar apoi abandonate, de americanii de la Bechtel. De altfel, și partea cea mai grea a lucrării, acel viaduct de 1,8 kilometri care trece prin mijlocul unui lacului de acumulare de la Suplacu de Barcău, a fost început dar nefinalizat de Bechtel. În prezent, e doar un morman de fier beton, pe care nu s-a circulat niciodată. În ultimii ani, autorităţile au reziliat mai multe contracte pentru execuţia lucrării acestui tronson din Autostrada Transilvania.
În total, s-au depus acum cinci oferte, din partea unor firme din România, Ungaria și Turcia.