Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat câștigătorul pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitatate pentru ultimul segment din Autostrada Nordului, respectiv pentru Baia Mare – Jibou – Dej (Lotul 1) și Dej – Bistrița (Lotul 2).

Este vorba despre Asocierea Quadrante Viaponte și Consultanță SRL (lider de asociere) – SC Metroul SA – Capital Vision SRL, câștigătoare în cadrul ambelor loturi ale procedurii de achiziție publică.

Valoarea ofertată pentru proiectarea Lotului 1: Baia Mare – Jibou – Dej este de circa 12,75 milioane de lei (fără TVA), iar pentru Lotul 2: Dej – Bistrița, de aproximativ 8,4 milioane de lei (fără TVA).

Durata contractelor de proiectare este de 18 luni de la data începere contractului, din care 14 luni sunt alocate elaborării Studiilor de Fezabilitate.

Semnarea contractelor de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților sau plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

“A fost desemnat câștigătorul pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate necesare construcției secțiunii Baia Mare-Bistrița a Autostrăzii Nordului (Baia Mare-Suceava)! Asocierea de firme românești desemnată câștigătoare trebuie să finalizeze Studiile de fezabilitate în 14 luni de la data semnării. Contractul pentru Lotul 1 (Baia Mare – Dej) are o valoare de 12,74 milioane de lei (fără TVA). Contractul pentru Lotul 2 (Dej – Bistrița) are o valoare de 8,37 milioane de lei (fără TVA). Contractele vor putea fi semnate, dacă nu există contestații, în termen de 10 zile”, a transmis, marți seara, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

„Prin elaborarea acestor studii de fezabilitate dorim să stabilim parametrii necesari pentru construcția Autostrăzii Nordului care va aduce o îmbunătățire a condițiilor de circulație între Moldova și Transilvania, dar și o interconectare modernă cu infrastructura rutieră europeană. Această autostradă va asigura o siguranță rutieră sporită, reducerea emisiilor poluante, reducerea costurilor de operare și reducerea timpilor de deplasare a autovehiculelor”, a declarat șeful CNAIR, Cristian Pistol.