Peste 70% din romani aleg sa cumpere astazi on-line tot mai multe produse si servicii dar foarte putini agreaza sa efectueze si plata on-line. Un studiu recent realizat de GPeC si compania de cercetare iSense Solutions arata faptul ca circa 6 milioane de utilizatori au cumparat online cel putin o data pe luna in ultimul an, procent in crestere raportat la anii anteriori.

rn

Este interesant de remarcat faptul ca studiul mai scoate la iveala si o alta crestere importanta: apetitul pentru cumparaturile on-line a populatiei aflata in categoria de varsta intre 35-44 ani raportat la nivelul de cumparaturi din perioada 2016-2017. Aceasta tendinta ar putea inregistra cresteri puternice in continuare daca romanii din aceasta categorie de varsta nu ar avea temeri cu privire la faptul ca produsele prezentate pe site-uri nu corespund realitatii sau alte temeri legate de o eventuala frauda atunci cand fac cumparaturi on-line.
Daca ar fi sa ne referim si la categoriile de produse care s-au vandut cel mai bine in mediul on-line in ultimele 12 luni, analiza de specialitate arata ca electronicele si electrocasnicele, articolele vestimentare, accesoriile fashion, calculatoarele si laptopurile, produsele cosmetice si farmaceutice ocupa in continuare primele locuri in preferinte. Surprinzator este faptul ca noi sectoare prind aripi in spatiul on-line: servicii de turism si hoteliere, servicii de consultanta financiara si de training specializat.
Desi apetitul pentru cumparaturile on-line este unul destul de mare in zilele noastre, peste trei sferturi dintre romani (76%) aleg sa achite in numerar la primirea coletului. Platile cu cardul inregistreaza si ele o crestere de 5 puncte procentuale in acest an, ajungand pana la 55%. Ca sa ne raportam si la magazinele on-line din strainatate de unde au cumparat romanii, putem spune ca si acest aspect intregistreaza cresteri notabile. Anul acesta s-au cheltuit, in medie, 301 de euro in intervalul de referinta, fata de 281 de euro inregistrati anul trecut.
Analistii economici sunt de parere ca pofta romanilor pentru shopping virtual se afla intr-o continua crestere chiar daca unii inca sunt sceptici cu privire la siguranta datelor cu caracter personal. Aceasta problema se doreste sa se solutioneze cat mai rapid prin introducerea noului Regulament European privind Protectia Datelor cu Caracter Personal (GDPR), cu care tot mai multi romani sunt deja familiarizati in proportie de circa 80%.

rn

Articol realizat de Alexandra Rosu