In contextul in care ne confruntam cu o crestere constanta a numarului de noi imbolnaviri cu coronavirus, atat in Salaj cat si la nivel national, cetatenii acuza autoritatile ca nu gestioneaza eficient intreaga situatie.

Asociatia Colegiul Pacientilor spune ca primeste sute de sesizari telefonice din partea cetatenilor referitor la comunicarea defectuoasa a institutiilor statului ( DSP-uri, Grupul de Comunicare Strategica, Ministerul Sanatatii) cu privire la circuite si proceduri punctuale pentru persoanele infectate cu covid 19.

“Autoritatile fac apel la populatie de aproximativ 5 luni sa se informeze doar din surse oficiale si credibile. In acest moment romanii se pierd intr-un labirint al site-urilor guvernamentale ti, din lipsa de informatii structurate, aglomereaza liniile telefonice ale DSP-urilor.
Din pacate, Directiile de Sanatate Publica nu raspund la telefon cu zilele sau directioneaza oamenii catre medicii de familie, iar medicii de familie, la randul lor, ii sfatuiesc sa sune la DSP-uri. Oamenii sunt dezorientati si panicati pentru ca nu exista circuite clare, nu stiu ce trebuie sa faca, nu primesc raspunsuri de la autoritati”, spun reprezentantii Ascociatiei Colegiul Pacientilor intr-un comunicat de presa.

Organizatia solicita transparenta din partea autoritatilor si prodsceduri clare atat in ceea ce priveste gestionarea situatiei cat si in ceea ce priveste comunicarea.

“Lipsa informatiilor clare, simple, pe intelesul tuturor, si mesajele contradictorii date de autoritati sadesc neincredere si panica in randul oamenilor. 
Aceste erori de comunicare ale actualilor decidenti arata lipsa unei culturi a comunicarii guvernamentale, lipsa competentelor in ceea ce priveste gestionarea si transmiterea informatiei catre populatie.
Asociatia Colegiul Pacientilor solicita Guvernului Romaniei si Ministerului Sanatatii sa transmita urgent si public un ghid cu proceduri clare, punctuale pentru informarea populatiei si prevenirea raspandirii Covid 19”, transmite organizatia.