Restaurantul Transilvania – rezultatele inspecțiilor autorităților din alimentație
Restaurantul Transilvania dorește să transmită cu maximă transparență toate informațiile legate de inspecțiile pe care autoritățile le-au făcut în ultimele zile și care dovedesc că lucrăm cu profesionalism și cu grijă deosebită pentru clienți. Restaurantul s-a asigurat tot timpul că toate filtrele legate de siguranța alimentară funcționează permanent la cote de maximă vigilență și că clinețlor noștri le sunt oferite servicii alimentare sută la sută sigure și de înaltă clasă.
SC DAS Transilvania SRL a organizat o masă festivă la data de 6 septembrie 2015, conform unui contract încheiat în luna august 2014, masă la care au participat 235 de persoane. Evenimentul a debutat duminică la ora 14.00 și s-a încheiat duminică noaptea la ora 2.00. Luni, după prânz, mirii au achitat contravaloarea serviciilor noastre (mâncare, băutură, prăjituri, tort, aranjarea sălii), iar noi, la solicitarea mirilor, le-am predat acestora toate preparatele alimentare rămase, aspect ce-l putem demonstra prin imaginile surprinse de camerele de supraveghere existente.
Precizăm că în intervalul orar scurs de la eveniment până la predarea alimentelor, restaurantul nostru a păstrat preparatele în condiții optime de temperatură.
În zilele de luni, marți și miercuri, (7, 8 și 9 septembrie) beneficiarii (mirii) ne-au vizitat zilnic la restaurant și nu ne-au semnalat nimic legat de calitatea mâncării.
Noi am fost anunțați marți, în jurul orei 16.00, că patru persoane au fost internate manifestând simptome de toxiinfecție alimentară, dar nimic nu sugerează că s-au îmbolnăvit în urma consumului de produse alimentare oferite de restaurantul nostru.
Cu toate acestea, miercuri, înainte să fim vizitați de organele de control noi am hotărât, din proprie inițiativă, ca întreg personalul angajat, inclusiv persoanele care nu au avut nicio legătură cu bucătăria sau cu evenimentul în cauză, să efectueze analize medicale, dat fiind faptul că și ei au consumat aceleași alimente. în urma analizelor nu a reieșit nicio suspiciune de îmbolnăvire a angajaților noștri, fapt confirmat ulterior și de un nou set de analize efectuate acestora de către Direcția de Sănătate Publică Sălaj.
Miercuri, Direcția de Sănătate Publică, Protecția Consumatorului și Direcția Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor au demarat o anchetă epidemiologică.
Precizăm că în urma analizelor efectuate, atât la probele de alimente sau celor din spațiile de depozitare, precum și la personalul angajat de la care s-au recoltat probe stop_coloana în vederea analizelor, nu s-a depistat nicio urmă de germeni patogeni. Lucru care reiese cu claritate din Buletinul de Analiza emis de DSVSA la data de 16.09.2015.
Prin urmare, susținem cu fermitate şi dovedit, că îmbolnăvirea persoanelor care au participat la eveniment nu are legătură cu preparatele servite în incinta restaurantului nostru!
Ceea ce mirii care nu au specificat:
1. Ei au depus reclamațiile la organele de anchetă abia miercuri, evenimentul având loc duminică, fără ca luni, la momentul achitării sumei prevăzute în contract, să aibă vreo reclamație la adresa serviciilor prestate de noi
2. Luni, după eveniment, primele persoane care s-au prezentat la spital au fost fratele miresei și soția acestuia, care ar fi putut consuma și alte alimente duminica în afara celor oferite de restaurantul nostru, ca de altfel toate persoanele diagnosticate cu toxiinfecție alimentară.
3. Mama miresei și-a servit marți sau miercuri, la două-trei zile după eveniment, colegii de serviciu cu aperitive din cele predate de noi mirilor în ziua de luni după prânz, de a căror calitate după transport sau mod de păstrare până la consumare nu putem fi considerați responsabili.
4. în condițiile în care la eveniment au participat 235 de persoane și doar 25 (conform informațiilor furnizate de Direcția de Sănătate Publică Sălaj ziarului dumneavoastră) au fost diagnosticate cu toxiinfecție alimentară, considerăm că este nedrept să fim suspicionați de îmbolnăvirea acestora deoarece, în cazul unei eventuale vinovății a noastre, logic, ar fi trebuit să existe un număr mult mai mare de persoane afectate sau măcar vreun indiciu că intoxicația are vreo legătură cu societatea noastră.
5. Nici una dintre instituțiile abilitate nu au prezentat faptul că sursa îmbolnăvirii celor 25 de persoane sunt alimentele sau serviciile asigurate de Restaurantul Transilvania.
Dorim, pe această cale, să dăm asigurări tuturor clienților noștri că respectăm toate normele de calitate și igienă și siguranța alimentelor, că acordăm maximum de atenție calității serviciilor pe care le oferim clienților noștri, lucru care reprezintă prioritatea restaurantului nostru.
