Peste 33 de miliarde de lei vechi a costat statul roman un strat bituminos pentru 12 kilometri din drumul DN 1H Zalau – Jibou.
Desi a fost reabilitat in vara anul 2008, Drumul National 1H, ce face legatura intre Zalau si Jibou, arata ca si dupa bombardament. In baza unui contract de executie lucrari de reabilitare incheiat cu PA&CO International, firma lui Costel Casuneanu, zis si „regele asfaltului”, pe sectorul de drum Mirsid-Jibou au fost executate straturi bituminoase foarte subtiri. Aceste straturi foarte subtiri au costat Compania Nationala de Drumuri peste 33 de miliarde de lei vechi pentru numai 12 kilometrii de drum reabilitat intre Mirsid si Jibou.
Chiar daca suma platita pentru reabilitare a fost colo-sala, tratamentul aplicat de oamenii lui Casuneanu nu a rezistat mai mult de o luna si s-a exfoliat pe rotile masinilor. Drumarii au revenit pe tronsonul de drum care abia l-au reabilitat si au refacut stratul bituminos. Insa, nici cea de a doua lucrare nu a tinut mai mult de doua luni, dupa care drumul a fost mai distrus decat era inainte de reabilitare. In prezent se deruleaza perioada de garantie care se va incheia in luna octombrie, conform unei adrese a Ministrului Transportului adresata deputatului Iuliu Nosa. Potrivit lui Mircea Crisan, reprezentantul Drumurilor Nationale in Salaj, „PA&CO a fost notificata sa remedieze, pe cheltuiala proprie, toate desprinderile stratului bituminos asternut, imediat ce conditiile meteorologice vor permite acest lucru”.
Doi ani plini de gropi
De aproape doi ani nu s-a facut nimic pe acel tronson de drum, firma PA&CO promitand celor de la CNADNR ca vor remedia starea proasta a drumului, insa au ramas doar promisiunile. Culmea este ca aceeasi firma controlata de „regele asfaltului” a castigat in asociere cu Kemna Bau, cei care au realizat centura Zalaului, licitatia privind reabilitarea tronsonului de pe DN 1H Zalau – Rastoci. Acum se asteapta ordinul de incepere a lucrarilor, care urmeaza a fi dat in momentul in care vor fi alocate fonduri bugetare pentru acest proiect. Insa calitatea cu care PA&CO a realizat tratamentul de intretinerea pe sectorul de drum Mirsid – Jibou, nu ne da sperante prea mari ca reabilitarea va fi una durabila.