După ce turcii de la Makyol au fost desemnați câștigătorii celui mai mare contract de autostradă – secțiunile Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău, inclusiv tunelul Meseș, italienii de la WeBuild au depus contestație.

Contestația WeBuild a fost înregistrată marți, 12 noiembrie, pe portalul Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). Informația a fost publicată de Asociația Pro Infrastructură (API), a cărei surse susțin că și UMB ar fi contestat rezultatul licitației. Deocamdată, contestația care ar fi fost depusă de UMB nu este publicată încă în SEAP.

Potrivit sursei citate, constructorul italian solicită anularea raportului procedurii prin care a fost respinsă oferta sa și a fost declarată câștigătoare oferta asocierii de constructori din Turcia, Makyol – Ozaltin.

Potrivit declarației șefului CNAIR, Cristian Pistol, proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 de miliarde de lei (fără TVA).

Construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, ar trebui finalizată în 78 de luni de la atribuirea contractului din care 18 luni termen pentru proiectare și 60 de luni termen pentru execuție.

Odată cu depunerea contestației de către italieni, nu mai poate demara procedura pentru semnarea contractului finanțat prin Programul Transport (PT).

Tunelul Meseș, cel mai lung tunel de autostradă: 2,89 km cu galerii duble

Pe traseul acestui sector din Autostrada Transilvania (A3) vor fi construite inclusiv: Tunelul Meseș (în lungime de 2,89 km), cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km; 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).

Odată cu depunerea contestației de către italieni, nu mai poate demara procedura pentru semnarea contractului finanțat prin Programul Transport (PT).