Service-urile auto sunt obligate sa majoreze tarifele din cauza noilor taxe de autorizare impuse de RAR.
Registrul Auto Roman (RAR) a introdus incepand cu data de 1 octombrie diferentierea taxelor de autorizare a service-urilor auto in functie de marcile masinilor si activitati. Astfel, au fost majorate tarifele pentru autorizarea service-urilor in plina criza, costurile crescand de la 100 de lei la circa 10-15.000 de lei, in functie de numarul de marci pentru care service-ul solicita autorizarea. Reprezentantii service-urilor sustin ca diferentierea taxelor va aduce suplimentare la bugetul RAR de 7,76 milioane de euro. Potrivit hotararii RAR, la costul evaluarii de supraveghere se adauga suma rezultata din costul evaluarii numarului de marci si activitati desfasurate. Astfel, pentru maxim trei activitati service-urile vor plati 90 de lei, iar pentru fiecare activitate suplimentara se va adauga o taxa de 50 de lei pe activitate. In ceea ce priveste numarul de marci reparate, taxa pentru o marca de autovehicule variaza intre 200 si 500 de lei. Ori, in medie, un atelier auto efectueaza lucrari de reparatii pentru 20 de marci auto.
Senatorul Pop o trage la raspundere pe Boagiu
Printr-o interpelare depusa ieri la Senat, parlamentarul Gheorghe Pop o intreaba pe ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, „in ce fel stimuleaza Guvernul activitatea economica, cand circa jumatate dintre agentii economici vizati au toate sansele sa dispara de pe piata?”. „In momentul de fata, cand Guvernul vorbeste de stimularea activitatilor agentilor economici, o astfel de decizie mi se pare complet eronata. In Romania sunt in prezent peste 7.000 de ateliere auto autorizate si se estimeaza ca, in urma deciziei RAR, vor ramane aproximativ jumatate. Pe langa faptul ca foarte multe service-uri se vor inchide, un alt efect al cresterii tarifelor de autorizare va fi inflorirea activitatilor neautorizate”, declara senatorul social-democrat. Service-urile care vor ramane pe piata ameninta ca vor transfera costurile suplimentare in buzunarele clientilor, crescand tarifele pentru serviciile oferite. „De exemplu, pe langa costurile cauciucurilor de iarna, proprietarii de autovehicule vor suporta si un tarif mai mare pentru montarea anvelopelor. Nu exista nici o modalitate de a evita impactul negativ al preturilor pentru aceste ser-vicii? Va amintesc ca traversam totusi o perioada de criza, ca am intrat in sezonul rece, iar costurile de intretinere ale unui autovehicul au crescut simtitor”, conchide Gheorghe Pop.
Ioan Morar, administrator Nazareth: „Este o bataie de joc”
Contactat de reporterul Graiul Salajului, Ioan Morar, administratorul service-ului Nazareth, spune ca majora-rea preturilor de catre RAR „afecteaza service-urile din toate punctele de vedere”, lucru care va fi resimtit de clienti. „S-a marit foarte mult taxa de autorizare si fiecare service la randul sau va trebui sa mareasca tariful deoarece nu poti lucra pe gratis. Noile taxe impuse de RAR sunt exa-gerat de mari. Este o bataie de joc din partea lor si asta se va reflecta si asupra clientului”, ne-a declarat Ioan Morar.