Programul Rabla intra în cel de-al 15-lea an si va fi lansat anul acesta pe 5 aprilie, cu doua luni mai târziu fata de anul trecut, când a pornit în februarie.

rn

Initial vor fi 20.000 de tichete, pentru ca ulterior numarul lor sa fie suplimentat, ca in anul trecut, când s-a ajuns la un total de 50.000 de tichete, cel mai mare din ultimii ani, scrie Ziarul Financiar.
Programul Rabla vine insa cu un set de reguli noi anul acesta.
În primul rând, proprietarul masinii trebuie sa aiba domiciliul în România, iar detinatorul vehiculului nu trebuie sa apara în evidentele Fiscului cu datorii.
Cât despre autovehiculul casat, acesta trebuie sa aiba o vechime de minim 8 ani si Inspectia Tehnica Periodica valabila. În aceste conditii, rablele abandonate nu mai pot fi acceptate în programul guvernamental.
Cât despre criteriile de poluare, masinile ce urmeaza sa fie cumparate trebuie sa genereze cel mult 120 g CO2/km, spre deosebire de limita acceptata în 2018, de 130 g CO2/km.
Solicitantii de tichete Rabla trebuie sa se înscrie la un dealer autorizat. Dupa înscriere, trebuie sa duca vehiculul la REMAT si sa îl radieze din circulatie. Abia apoi vor putea intra în posesia noii masini. Banii pentru tichetele Rabla vor fi virati direct dealerilor.
Prima de casare ramâne si anul acesta la 6.500 de lei, dar solicitantii pot primi ecobonusuri, de 1.000 sau 1.700 de lei, în functie de caracteristicile masinii.

rn

In ultimii doi ani, in tara au intrat aproape
800.000 de masini numai bune de casat

rn

Presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Gabriel Sicoe, spune, citat de Ziarul Financiar, ca din cauza eliminarii timbrului de mediu în ultimii 2 ani s-au importat în România un milion de masini vechi, din care 79% cu o vechime mai mare de 8 ani, adica masini care se pot încadra în programul Rabla, 73% sub normele Euro 4 si 70% diesel, adica exact masini de care Europa de Vest vrea sa “scape”.