Centura Zalău înaintează greu prin pădurile sălăjene, scriu cei de la Pro Infrastructura. “Terenul este foarte dificil și structurile care trebuie executate sunt migăloase, mai ales când sunt cocoțate în dealurile transilvănene, chiar dacă vorbim doar de 5,53 kilometri de drum cu o bandă pe sens (plus una în anumite zone pe sensul de urcare)”, notează organizația non-profit care monitorizează lucrările de infrastructură din țară .

sursa foto Pro Infrastructura

Asociația a postat, de altfel, și o filmare aeriană cu situația la zi de pe șantier, dar și o hartă interactivă a șoselei de ocolire.

Vedeți aici cadrele aeriene: https://youtu.be/hePpB6WH3Ak

Hartă interactivă:

sursa foto Pro Infrastructura

“Cu albastru este varianta de ocolire, iar la sud este Autostrada A3, chiar în zona în care se traversează Masivul Meseș”, explică Pro Infrastructura.

Contractul pentru realizarea celui de-al doilea tronson al centurii Zalăului a fost semnat cu firma Sinohydro, companie deținută de statul chinez, “aflată în top 10 constructori din această țară”, potrivit Pro Infrastructura.

sursa foto Pro infrastructura

Contractul a fost semnat în 31 iulie 2020, valoarea acestuia fiind de 185 milioane lei, fără TVA, cu 6 luni perioada de proiectare, 24 de execuție și 7 ani garanție. Ordinul de începere a fost dat în 25 septembrie 2020, iar termenul de finalizare este peste un an, adică în 23 martie 2023.

sursa foto Pro Infrastructura

Potrivit Pro Infrastructura, fără o mobilizare masivă a constructorului în perioada următoare, șansele ca termenul să fie respectat sunt destul de mici, în condițiile în care, în momentul de față, mai puțin de un sfert din lucrare ese realizată

“Stadiul fizic este de aproximativ 20% după fix un an de zile de la terminarea proiectării și emiterea autorizației de construire din 26 martie 2021. Așadar antreprenorul trebuie să mărească semnificativ mobilizarea dacă vrea să aibă o șansă de a-și respecta angajamentele contractuale”, scrie Pro Infrastructura.

sursa foto Pro Infrastructura