Premierul Victor Ponta vine maine la Zalau pentru a se intalni cu reprezentantiii celor mai mari investitori straini din judet, Tenaris si Michellin, si pentru a vizita Spitalul Judetean de Urgenta Zalau, ne-a comunicat purtatorul de cuvant al PSD Salaj, Andrada Stegeran Pop.
Vizita lui Ponta la fabrica de tevi vine la mai putin de o luna de la ultima intrevedere de la Palatul Victoria a premierului cu presedintele executiv al grupului Tenaris, Paolo Roca, în cadrul careia s-au discutat proiectele de dezvoltare a activitatii la unitatile de productie de la Zalau si Calarasi. Investitorul italian a impartasit atunci premierului intentia de a construi si finanta un program de dezvoltare locala a învatamântului tehnic pentru tinerii din judetele în care compania isi desfasoara activitatea.
La finele anului trecut, imediat dupa ce Tenaris a inaugurat la Zalau o noua linie de productie, unde a investit peste 62 de milioane de euro, o delegatie de la Tenaris Silcotub condusa de Michele Della Briotta, responsabil Tenaris pentru Europa de Est si presedinte al Consiliului de Administratie al Tenaris Silcotub, a fost primita de Ponta la Bucuresti.
Ponta se opreste astfel in vizita sa la Zalau cele mai importante obiective ale Salajului. Fabrica de anvelope si cea de tevi din Zalau au ajuns prin privatizare pe mana unor investitori seriosi precum multinationalele Michelin, respectiv Tenaris. Cele doua companii au pastrat cateva mii de locuri de munca si creeaza altele noi prin noi investitii si modernizari. Spitalul Judetean este si el un reper important al vietii sociale din Salaj.
Michelin si-ar putea muta
la Zalau o parte din productia
din Budapesta
Vizita premierului Victor Ponta la cele doua unitati de productie din Zalau ale Michelin cade la momentul in care grupul francez a anuntat ca va închide fabrica din Ungaria, Budapesta, iar productia de acolo va fi mutata in fabrici din România, la Zalau, dar si in Polonia, Germania. Decizia finala privind investitia Michelin va fi luata anul viitor.
„Confirmam închiderea fabricii Michelin de anvelope de camioane din Ungaria. stop_coloanaMichelin Ungaria va începe prima sesiune de schimb de informatii cu consiliul de lucru si sindicat, în pregatirea consultarilor oficiale. Motivul din spatele acestei masuri planificate este acela ca, din cauza perspectivelor slabe de crestere, pietele de anvelope de camioane din Europa ramân volatile si cu mult sub nivelurile lor istorice, fiind în scadere cu 23 la suta fata de 2007.
În acest mediu de piata, Michelin are supracapacitate de productie si are nevoie de masuri din partea grupului pentru a creste competitivitatea si pentru a sustine dezvoltarea sa în Europa si restul lumii prin exporturi. În plus, datorita locatiei speciale în zona centrala a Capitalei (Budapesta, n.r) extinderea unitatii nu ar mai fi fost posibila”, au explicat reprezentantii companiei.
Michelin are in Romania trei fabrici, dintre care una la Floresti si doua la Zalau (Fabrica de anvelope si fabrica de cord metalic), unde lucreaza 1.500 de angajati. La Zalau se produc anvelope de diferite dimensiuni pentru camion, radiale cu camera de aer si tubeless sub marcile Taurus, Kormoran, Riken, anvelope industriale marca Michelin, precum si anvelope destinate echiparii stivuitoarelor, masinilor si utilajelor care lucreaza in minele subterane. Uzina Michelin Cord din Hereclean a fost construita in 2004.
Un motiv in plus pentru care sunt sperante ca productia Michelin din Budapesta sa fie mutata la Zalau este terenul de 20 de hectare pe care compania l-a achizitionat de curand la Criseni, pentru o viitoare investitie. Jana Popa, declara la finele anului trecut ca terenul este pentru o investitie de perspectiva: „Terenul face parte din investitiile pe termen mediu si lung. Suntem in prezent in perioada de studiu, astfel incat proiectul care se va face la Zalau sa fie adaptat cerintelor clientilor si pietei. Achizitia terenului a fost un prim pas al investitiei”, a explicat directorul Michelin Zalau.