Beneficiarii venitului minim garantat trebuie să ajute lunar la salubrizarea oraşului şi ingrijirea spaţiilor verzi.
Primarii de oraş sau comună au obligaţia să intocmească anual un plan de acţiuni sau lucrări la care să participe beneficiarii de ajutor social, care potrivi Legii 416/2001 trebuie să presteze un număr de ore de muncă in folosul comunităţii. In urma consultărilor cu SC Citadin SA, Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară (DASC) Zalău a elaborat un plan de acţiuni de interes local privind repartizarea orelor de muncă pentru beneficiarii de ajutor social, plan ce a fost adoptat ieri de către Consiliul Local Zalău. In municipiu sunt momentan 145 de beneficiari ai venitului minim garantat şi potrivit Dorinei Baboş, directorul DASC, aceştia prestează lunar aproximativ 4-5 de zile de muncă in folosul comunităţii.
Astfel, pe tot parcursul anului, cele 145 de persoane vor participa la activitatea de salubrizare a municipiului. In perioada de iarnă, beneficiarii de ajutor social vor curăţa zăpada de pe trotuare şi o vor incărca in mijloacele de transport. In intervalul martie – mai, aceştia vor executa lucrări specifice curăţeniei de primăvară: „curăţarea zonelor verzi, a gardurilor vii, văruirea pomilor, curăţarea văilor şi rigolelor”. Vara, trebuie să sape pe langă pomi, să plivească pe langă borduri, să adune resturile vegetale şi să le incarce in remorcă. In perioada de toamnă, lunile septembrie – noiembrie, frunzele căzute vor fi măturate şi incărcate in mijloacele de transport de cei care primesc bani in baza legii 416.