In sedinta extraordinara de ieri, marti 12 martie, a Consiliului Municipal Zalau, consilierii locali au aprobat proiectul de hotarare privind scoaterea definitiva din fondul forestier proprietatea publica a Municipiului Zalau a suprafetei de 123.690 metri patrati pentru realizarea obiectivului de interes national Varianta Ocolitoare a Municipiului Zalau.
rn
Potrivit referatului intocmit de ing. Stan Vasile, seful Ocolului Silvic Stejarul, in baza solicitarii CNAIR, DRDP Cluj, inregistrata la 6 martie, in vederea realizarii Obiectivul de invetitii Varianta Ocolitoare a Municipiului Zalau, etapa 2 intre DN1F – DJ 191C, se solicita defrisarea suprafetei de 123.690 metri patrati de fond forestier proprietatea Municipiului Zalau.
"Analizand solicitarea CNAIR, DRDP Cluj, am constat ca aceasta se incadreaza in prevederile Codului Silvic, fiind posibila diminuarea fondului forestier, fara compensare. Lucrarea se incadreaza in categoria obiectivelor de interes national, fiind cuprinsa in Masterplanul General de Transport al Romaniei, aprobat prin HG 666/2016. Varianta Ocolitoare a Zalaului etapa 2 se regaseste in aneza HG publicata in Monitorul Oficial 778. Fiind un obiectiv de interes national exproprierile beneficiaza de prevederile legii 22/2010, in sensul ca beneficiarii obiectivelor sunt scutiti de toate taxele prevazute de Codul Silvic si Ordinul de Ministru 694/2010. Totodata va informam ca in sedinta CAT desfasurata la APM Salaj, in data de 4 martie s-a luat decizia emiterii Avizului de Mediu pentru obiectivul mai sus amintit. In aviz sunt prevazute explicit parcelele si suprafetele ce vor fi scoase din fondul forestier proprietatea publica a Municipiului Zalau. Documentatia de scoatere din fond forestier va fi intocmita de catre Ocolul Silvic Stejarul. Masa lemnoasa rezultata in urma defrisarii suprafetei de 123.690 mp, in cuantum de 1.915 metri cubi va fi valorificata de municipiul Zalau la preturile stabilite prin CHL 405 din 29.11.2018", reiese din referatul intocmit de seful Ocolului Silvic Stejarul, inginer Stan Vasile.
rn
Proiectul si executia tocmai au fost
aprobate la Ministerul Transporturilor
rn
Primarul Zalaului, Ionel Ciunt a declarat in cadrul sedintei de ieri ca are informatii ca lucrurile se misca bine pentru demararea lucrarilor.
"Acest proiect de hotarare, care sper sa devina de astazi hotararea Consiliului Local, va ajunge la Garda Forestiera, dupa care sigur va fi nevoie de o Hotarare de Guvern pentru scoaterea acestei suprafete de teren din fondul silvic. Aceasta este o chestiune de care ne ocupam noi, Primaria Zalau. In paralel cu acest lucru, de inceperea proiectului tehnic si a lucrarilor pe Centura Ocolitoare se ocupa CNAIR prin DRDP Cluj. Pot sa va spun ca ieri (n.r. – luni 11 martie), in Consiliul tehnico-economic al Ministerului Transporturilor au fost aprobati indicatorii tehnico-economici pentru proiect tehnic si executia efectiva a lucrarilor. Miercurea viitoare (n.r. – 20 martie) avem Avizul de Mediu pentru aceast proiect, in luna aprilie va fi aprobat intr-un comitet tehnico-economic interministerial, dupa care va putea incepe efectiv achizitia acestei lucrari, ma refer la proiect tehnic si executia efectiva a lucrarilor. Nu as vrea eu sa dau niste termene, dar cred ca in septembrie, cel mai tarziu, daca nu sunt contestatii, ar putea incepe efectiv lucrarile pe aceast proiect", a spus primarul Zalaului.
rn
Deputatul Lucian Bode nu crede in lucrarile
la centura, pentru ca nu s-au alocat bani
rn
Deputatul salajean liberal Lucian Bode este insa foarte sceptic privitor la lucrarile pentru continuarea centurii Zalaului si spune ca guvernul PSD-ALDE a alocat sub 1 la suta din valoarea totala a investitiei pentru anul acesta si considera ca nici vorba sa construim un metru din Centura Zalaului in 2019.
"In ceea ce priveste Varianta Ocolitoare Zalau, etapa 2, suma alocata este infima comparativ cu valoarea din Masterplan pentru acest obiectiv de investitie (aprox. 43 de milioane de euro). Am sustinut in amendamentul depus o suplimentare pentru acest proiect care reprezinta un procent de 15% din valoarea totala pentru demararea constructiei. Desi reprezentantii CNAIR au recunoscut ca amendamentul este unul realist, el a fost respins de majoritatea PSD – ALDE din comisile de specialitate. In schimb, aceeasi majoritate a adoptat un amendament al PSD, fara suma, ceea ce incalca flagrant normele de tehnica legislativa. Cam asa lucreaza majoritatea PSD – ALDE, complet neprofesionist, sfidand orice regula!", a fost reactia deputatului Lucian Bode – presedintele Comisiei de transport si infrastructura din Camera Deputatilor -, imediat dupa adoptarea Legii bugetului de stat pe anul 2019.