Primarul a dat cu subsemnatul pentru bugetul și datoriile Zalăului
Primarul Zalău a pus în fața consilierilor locali, spre analiză și aprobare, în ședința dinainte de Crăciun, situația financiară a municipiului pe anul 2014. În raport sunt cuprinse cifrele până la data de 12 decembrie.
Potrivit proiectului, în bugetul local al minicipiului erau planificate pentru anul acesta venituri în valoare de 140 de milioane de lei, dar până la 12 decembrie s-au înregistrat încasări mai mari decât cele prognozate, adică de 144 de milioane de lei, procentul de relizare fiind de 102,73 la sută.
Cea mai mare parte din aceste venituri reprezintă venituri de funcționare, realizate în proporție de 94 la sută, adică 108,6 milioane de lei din cele 115,5 milioane de lei prognozate în bugetul 2014. Taxele și impozitele de la populație ar fi trebuit să fie de 15,4 milioane de lei, însă doar 86 la sută dintre zălăuani și-au achitat datoriile către bugetul local. Dacă cele două secțiuni sunt deficitare, bani mai mulți decât s-a preconizat la începutul anului au intrat în vistieria municipiului la secțiunea dezvoltare. Suma prevăzută în buget a fost de 24,7 milioane de lei, dar încasările au fost de 35,5 milioane de lei, respectiv 143,45 la sută. Primăria a câștigat mai mult din valorificarea unor bunuri, dar și din recuperarea de la stat a unor sume din proiecte derulate, din banii alocați pentru proiectele cu finanțare de la Uniunea Europeană, plus excedentul financiar de 11 milioane înregistrat la sfârșitul anului trecut. stop_coloana
Primăria a contractat și un credit de 7,5 milioane de lei, necesar pentru efectuarea plăților și cofinanțărilor pentru proiectele cu fonduri euopene. Cele mai importante proiecte cu finanțare externă nerambursabilă implementate de primăria Zalău în 2014 sunt reabilitarea unui număr de 27 de blocuri de apartamente, la care se adaugă alte 10 blocuri în curs de contractare.
Când vine vorba de cheltuieli, raportul arată că acestea depășesc veniturile. Cheltuielile totale ale administrației locale municipale însumează 152 de milioane de lei, din care s-au realizat plăți de 128,6 milioane de lei. Peste 115 milioane de lei sunt cheltuieli de funcționare și peste 36 de milioane de lei reprezintă cheltuieli pentru dezvoltarea orașului. Primarul a subliniat că Municipiul nu are datorii față de furnizori, și prin, urmare, a reușit să gestioneze fondurile pe care le are la dispoziție.
