martie 21, 2025

Primaria Zalau va dispune din februarie ridicarea masinilor parcate neregulamentar

primaria-zalau-va-dispune-din-februarie-ridicarea-masinilor-parcate-neregulamentar0_53886

Hotararea de Guvern care permite din nou ridicarea masinilor parcate neregulamentar a fost publicata in Monitorul Oficial in 20 decembrie 2016, urmand sa intre in vigoare in jurul datei de 20 ianuarie 2017.
Numeroase primarii din tara au anuntat ca nu vor pune in practica aceasta masura si ca vor incerca sa gaseasca mai intai solutii pentra criza locurilor de parcare. Argumentul e cat se poate de logic: nu ridici masina soferului care parcheaza neregulamentar, pentru ca nu are alternativa.
La Zalau, cu toate ca suntem practic in impoiobilitatea de a ne parca masinile din cauza lipsei locurilor de parcare, ridicarea masinilor se va pune in aplicare de la sfarsitul lunii viitoare.
„În aceasta perioada se fac pregatirile necesare implementarii Hotararii de Guvern care permite ridicarea masinilor parcate neregulamentar, urmand ca pana la sfarsitul lunii februarie sa fie finalizate toate activitatile de pregatire, in vederea desfasurarii acestui serviciu in bune conditii”, ne-a declarat purtatorul de cuvant al Primariei Zalau, Diana Crisan.
Potrivit aceleiasi surse, modul de organizare si desfasurare a serviciului de ridicare a masinilor parcate neregulamentar pe domeniul public va fi trecut in regulamentul serviciului, regulament care va fi aprobat prin Hotarare de Consiliu Local.

De luna viitoare, unu din cinci soferi zalauani risca sa-i fie ridicata masina

Municipalitatea ne promite ca va amenaja anul acesta 118 noi locuri de parcare in Zalau. Praf in ochi daca luam in considerare situatia de fapt, dar este modu an care Primaria Zalau simuleaza „grija” ca zalauanii sa aiba mai multe locuri de parcare odata ce se va dispune ridicarea masinilor.
In prezent, Zalaul are amenajate aproximativ 4.500 de locuri de parcare, din care 2.618 sunt parcari de resedinta si alte 1.900 sunt parcari publice. Numarul de autovehicule trece de 20.000 la nivelul municipiului, ceea ce inseamna ca aproape cinci vehicule se bat pe un loc de parcare. Cine apuca, parcheaza, cine nu, risca sa nu-si mai gaseasca masina.
”n aceste conditii, cele 118 noi locuri de parcare promise pentru 2017 nu vor rezolva nici pe departe problema. Nici masura ridicarii masinilor nu ofera o rezolvare, atata doar ca va mai rotunji bugetul local.
Sa spunem insa ca promisunea Primariei este ca pana la sfarsitul anului vom avea cele 118 locuri de parcaree noi.
“In zona Pietei agroalimentare centrale vor fi create 58 de parcari, iar in zona Stadionului municipal Zalau vor fi create 60 de locuri de parcare, pe strada B. P.Hasdeu”, spune Diana Crisan, purtatorul de cuvant al Primariei Zalau.
Tare ne temem ca e vorba de locuri in care se parcheaza deja iar „crearea” de locuri noi de parcare va insemna doar ca Primaria deseneaza linii pe asfalt si pune aparat de taxat.

Se restrictioneaza si parcarea pe trotuar

Aceeasi Hotarare de Guvern care te lasa fara masina daca parchezi pe unde apuci sau pe unde prinzi loc, de multe ori, aduce modificari si legat de parcatul pe trotuar. Sta-tionarea masinii va fi posibila numai daca trotuarul respectiv este amenajat in acest scop, adica are marcaje si e semnalizat corespunzator.
Si ca sa amenajezi parcare pe trotuar trebuie respectate reguli noi: trebuie lasat liber un culoar pentru pietoni, care nu poate fi mai ingust de un metru, accesul vehiculelor in parcarea de pe trotuar trebuie sa se faca din partea carosabila, iar pozitionarea masinilor in parcare nu incurca circulatia pe prima banda sau pe pistele amenajate.
Nu se pot amenaja parcari pentru autovehicule pe trotuar la mai putin de 10 metri de intersectii, statii de autobuz sau treceri pentru pietoni.

SC Doralex SRL se va ocupa de ridicarea masinilor in Zalau

Cand am cerut lamuriri cu privire la firma care se va ocupa de acest serviciu, am aflat ca municipalitatea ca reinvia contractul cu SC Doralex SRL, care a asigurat acest serviciu sI pana cand ridicare masinilor a devenit ilegala. “Primaria Municipiului Zalau a avut asigurat serviciul de ridicare a autovehiculelor parcate neregulamentar pe domeniul public al Municipiului Zalau, printr-un contract incheiat in urma unei licitatii publice cu firma SC Doralex SRL. Acest serviciu a functionat stop_coloana in conditii bune pana in iulie 2015, cand a fost suspendata activitatea in urma unei Hotarari de Guvern, urmand ca activitatea sa fie reluata dupa adoptarea unei noi Hotarari de Guvern”, spunea in decembrie purtatorul de cuvant al Primariei Zalau.

Primarii responsabili au auntat ca fac parcari inainte de a pune problema ridicarii masinilor

Primarul sectorului 1 al Bucurestiului, Dan Tudorache, a declarat ca va face prima data locuri de parcare, apoi va incepe ridicarea masinilor. 
Si primarul din Suceava, Ion Lungu, a anuntat ca el nu va pune deocamdata in practica masura, prioritatea lui fiind sa faca locuri de parcare. Scopul nu este sa fie amendati soferii, ci sa existe locuri unde acestia sa poata parca regulamentar.
La Oradea, primarul Ilie Bolojan spune ca va aplica aceasta masura din luna martie, probabil, iar banii obtinuti din amenzi si taxa de recuperare a masinilor vor fi folositi pentru amenajarea de noi parcari.
Alti primari si-au exprimat dorinta ca de ridicatul masinilor sa se ocupe prima-ria, prin serviciile sale, pentru a incasa in aceste fel mai multi bani, motiv pentru care au anuntat ca vor pune in practica masura abia dupa ce astfel de servicii vor fi functionale in cadrul prima-riilor pe care le conduc.

Politistul de la Rutiera va decide ridicarea masinilor

Spre deosebire de anii trecuti, ridicarea masinilor va fi solicitata de Politia Rutiera, care va chema firma responsabila sa puna in practica masura.
Politistul de la Rutiera poate dispune ridicarea masinii in una din situatiile prevazute de art. 143 din Regulament, cand vehiculul stationeaza neregulamentar pe partea carosabila. Concret, masina va fi ridicata in toate cazurile in care soferul parcheaza unde este interzisa oprirea voluntara sau stationarea, pe drumurile publice cu o latime mai mica de 6 metri, in dreptul cailor de acces care deservesc proprietatile alaturate drumurilor publice, in pante si in rampe, in locuri unde este instalat indicatorul “Stationare alternanta”, in alta zi sau perioada decat cea permisa, ori indicatorul “Zona de stationare cu durata limitata” peste durata stabilita.
De asemenea, aplicarea masurii nu se justifica in situatia unui vehicul care realizeaza actiuni de interventie sau misiuni care au caracter de urgenta.
Masura nu va fi dispusa sau, daca a fost dispusa, executarea ei va inceta daca in vehicul este vizibila prezenta unor persoane. Conducatorul vehiculului este direct raspunzator in situatia in care prezenta unor persoane in vehicul nu este vizibila cu ocazia dispunerii sau punerii in executare a masurii tehnico-administrative.
Actul normativ stabileste clar faptul ca masina nu va putea fi ridicata daca inauntru sunt persoane sau animale de companie.
“n plus, transportul la locul de depozitare se va realiza in conditii care exclud deplasarea vehiculului ridicat pe propriile roti.
De mentionat ca masina nu va mai fi dusa la locul de depozitare daca soferul se prezinta la locul ridicarii si este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. “n acest caz, va plati doar contravaloarea operatiunii de ridicare, nu sI de depozitare.
Depozitarea masinilor se face numai in spatii corespunzatoare, special amenajate si pazite.
Cei responsabili cu ridicatul masinilor vor raspunde pentru eventualele avarii cauzate vehiculului ca urmare a efectuarii operatiunilor de ridicare, transport si depozitare.
Vehiculul ridicat se va restitui dupa ce se face dovada achitarii tarifului aferent operatiunilor efectuate, in baza documentelor care atesta proprietatea sau detinerea legala a acestuia. Programul de restituire a vehiculelor depozitate in spatiile special amenajate trebuie asigurat non stop.