Primaria Zalau face statii pentru autobuzele care vin din afara orasului
Statiile de oprire in Zalau a autobuzelor care ne deservesc pe rute din afara municipiului, adica nu sunt operate de Transurbis, sunt generatoare de nemultumiri pentru multi locuitori ai Zalaului si ai judetului. Aceasta stare se datoreaza faptului ca in statiile de autobuze locale care apartin de Transurbis este interzisa oprirea mijloacelor de transport in comun (microbuze, autobuze) cu trasee judetene sau interjudetene. Aceasta masura a fost luata de consilierii locali inca de pe vremea cand la carma municipiului se afla Radu Capilnasiu. Ratiunea, zice-se, a fost de ordin financiar. Adica autobuzul care vine din juidet nu poate opri in statiile Transurbis, sa-i lase pe oameni pe unde au nevoie. Cetateanul trebuia prin urmare sa coboare la autogara, la gara, pe unde s-o putea opri autobuzul lui, ca apoi sa faca drumul intors in oras cumparandu-si bilet pe autobuzele Transurbis. Timp, bani, nervi, injuraturi. Alta varianta? Sa o ia la sanatoasa pe jos. Nici microbuzele care transportau muncitori nu aveau alt regim. De pilda, mai multe vanzatoare navetiste de la magazinele din cartierul Bradet erau nevoite sa vina dupa sfarsitul programului pana la autogara pentru ca microbuzele nu aveau voie sa opreasca in alte statii din oras. Sesizari pe aceasta tema am primit la redactie si de la mai multi muncitori si functionari care au job in centrul Zalaului, acestia invocand faptul ca trebuie sa alerge intr-un suflet pana la autogara pentru a prinde autobuzele de Treznea, Meseseni ori Hida. Petitiile adresate Primariei municipale nu au fost luate in seama mult timp.
Iata ca in sedinta de Consiliu local stop_coloana din data de 30 martie, pe ordinea de zi se afla si un „Proiect de hotarare privind stabilirea unor amplasamente din municipiul Zalau in scopul infiintarii de statii pentru opriri in tranzit pentru operatorii de transport public de persoane prin servicii regulate in trafic judetean, interjudetean si national”.
Cum s-ar zice, noi statii pentru autobuzele care circula in afara Zalaului. Statiile vor fi amplasate in urmatoarele zone ale municipiului: strada 22 Decembrie – zona Inserco; strada Gh.Doja – zona Hanul Drumetilor; bulevardul Mihai Vitezul – zona CFR; cartierul Ortelec – str. Moigradului – zona Scoala generala; strada Corneliu Coposu, dupa intersectia cu str. Liviu Rebreanu (in sensul Cluj-Napoca – Satu Mare; bulevardul Mihai Viteazul – zona Elcond (in sensul Satu Mare – Cluj Napoca).
Problema cetateanului va fi insa rezolvata doar pe jumatate. Asta pentru ca in centrul municipiului, pe unde tranziteaza autobuzele si microbuzele judetene, nu s-a gasit un spatiu pentru o statie de oprire. Fie ca statia este in capatul nordic al Zalaului ori in cel sudic, cetatenul tot la mijlocele de transprt Transurbis va apela pentru a ajunge la ea. E de neinteles cum autoritatile local nu pot lucra cu adevarat in interesul cetateanului.
