Primăria Zalău a realizat, la finele lunii trecute, 90,52 la sută din veniturile propuse pentru anul în curs. Totalul veniturilor planificate a fi realizate la data de 29 noiembrie 2021 au fost de 232.295.710 lei, iar încasările, la aceeași dată, au fost de 210.278.150 lei.
Veniturile proprii au fost realizate în procent de 94,34 la sută. Din impozitul pe profit şi câştiguri din capital de la persoane fizice, municipalitatea avea în plan să realizeze 80.985.350 lei, dar a încasat 73.504.890 lei, adică 90,76 la sută. Astfel, cotele din impozitul pe venit nu au fost realizate la nivelul estimat. Acestea se repartizează de către Ministerul Finanţelor Publice, în funcţie de încasări.
Din impozite şi taxe pe proprietate, în plan erau, pentru a fi încasați, 19.417.520 lei. În pușculița primăriei au intrat 19.920.030 lei, ceea ce înseamnă un procent de 102,59 la sută din ceea ce era planificat.
Sumele defalcate din TVA au fost încasate în procent de 84,52 la sută. Din cei 22.857.200 lei planificați, au ajuns în vistieria municipalității 19.318.230 lei.
Taxele pentru utilizarea bunurilor au fost realizate în procent de 105,87 la sută. Erau planificați a se încasa 8.994.000 lei, dar au intrat în conturi 9.521.510 lei.
Privitor la sumele primite de la Uniunea Europeană, primăria avea în plan să încaseze 69.683.570 lei, dar a primit doar 38.760.860 lei, adică puțin peste jumătate (55,62 la sută).
În concluzie, veniturile proprii au fost realizate conform estimărilor, iar veniturile din sursele atrase (subvenţii și fonduri de la Uniunea Europeană) au fost realizate sub nivelul planificat, din cauza semnării cu întârziere a contractelor de finanţare de către Ministerul Dezvoltării, explică municipalitatea.
Au rămas bani necheltuiți atât la Dezvoltare, cât și la Funcționare
Totalul planificat al cheltuielilor bugetului local a fost de 259.788.830 lei, din care plăţile au fost de 168.253.110 lei, procentul de realizare fiind de 64,77 la sută.
La începutul anului, au fost planificate cheltuieli de funcționare de 136.241.710 lei. S-au folosit 113.732.220 lei, ceea ce înseamnă un procent de 83,48 la sută.
Referitor la cheltuielile de dezvoltare, aici a rămas nefolosită mare parte a banilor. Primăria a planificat cheltuieli de dezvoltare de 123.547.120 lei, din care s-au folosit 54.520.890 lei, ceea ce înseamnă 44,13 la sută din suma propusă.
“Faţă de cheltuielile de funcţionare care au fost realizate în procent de 83,48 la sută,în ceea ce priveşte bugetul de dezvoltare acesta a fost realizat în procent de 44,13 la sută, deoarece contractele de finanţare au fost semnate în ultima parte a trimimestrului II şi în acest sens lucrările au fost demarate cu întârziere. Din analiza bugetului de funcţionare şi dezvoltare la data de 29 noiebrie 2021 (…) rezultă un disponibil de 42.025.040 lei, din care secţiunea de funcţionare 11.415.410 lei şi secţiunea de dezvoltare 30.609.630 lei, astfel încât nu se impune redimensionarea cheltuielilor în raport cu gradul de colectare a veniturilor prin rectificări bugetare”, spun reprezentanții Primăriei Zalău.
În ceea ce privește execuţia bugetului creditului intern la data de 29 noiembrie, conform contractelor de finanţare semnate, suma aprobată în bugetul pe anul 2021 pentru efectuare de trageri este de 74.999.660 lei, din care au fost efectuate plăţi în valoare de 16.506.020 lei.
Potrivit legislației, în lunile aprilie, iulie şi octombrie, pentru trimestrul expirat, şi cel târziu în decembrie, pentru trimestrul al patrulea, ordonatorii principali de credite au obligaţia de a prezenta în şedinţă publică, spre analiză şi aprobare de către autorităţile
deliberative, execuţia bugetelor întocmite pe cele două secţiuni, cu excepţia bugetului împrumuturilor externe şi interne, cu scopul de a redimensiona cheltuielile în raport cu gradul de colectare a veniturilor, prin rectificare bugetară locală, astfel încât la sfârşitul
anului să nu înregistreze plăţi restante, iar diferenţa dintre suma veniturilor încasate şi excedentul anilor anteriori utilizat pentru finanţarea exerciţiului bugetar curent, pe de o parte, şi suma plăţilor efectuate şi a plăţilor restante, pe de altă parte, să fie mai mare decât zero.
În acest context, la ședința Consiliului Local de joi, 16 decembrie, va fi supus la vot Proiectul de Hotărâre privind aprobarea execuţiei bugetului local la data de 29 noiembrie 2021 pe cele două secţiuni, respectiv secţiunea de funcţionare şi secţiunea de dezvoltare, execuţiei bugetului instituţiilor finanţate din venituri proprii şi subvenţii, precum şi a execuţiei bugetului creditului intern.
Mai este doar putin si vine DNA-ul peste clanul pesedist din primarie