20.000 de autoturisme au fost puse la bataie in prima etapa a Programul „Rabla”, ce a demarat saptamana trecuta. Dacia, Renault, Chevrolet, Opel si Hyundai sunt marcile care au primit cota maxima de 1.731 de unitati, urmate fiind de Ford (1.632), Skoda (1.625), Volkswagen (1.578), Peugeot (1.566), Fiat (1.410), Suzuki (1.262), Seat (650), Toyota (519), Mazda (366), Citroen (317), Kia (260), Mitsubishi (156), Honda si Lada (cate doua).
In acest an, Programul „Rabla”, ce vizeaza inlocuirea masinilor mai vechi de 10 ani, inscrise in circulatie pana cel tarziu la data de 31 decembrie 2006, se va derula in trei etape, cotele repartizate producatorilor urmand sa fie ajustate de la o etapa la alta, in functie de vanzarile realizate. Fata de editia din 2008, in acest an prima de casare a fost majorata cu 800 de lei, ajungand la 3.800 de lei, in timp ce numarul unitatilor disponibile a fost majorat la 60.000, in incercarea de a sustine industria auto.
Pentru dealerii auto, ale caror vanzari au fost sever afectate de criza mondiala, programul reprezinta o gura de oxigen. Pentru a stimula vanzarile, unii au lansat promotii, astfel ca, romanul ce doreste sa achizitioneze un autoturism nou beneficiaza, pe langa prima de la stat, si de un discount oferit de dealeri. Este si cazul Automobile Dacia, care a anuntat pentru aceasta perioada preturi incepand de la 4.995 euro cu TVA pentru noul Logan, respectiv de la 5.895 euro pentru Sandero, sumele incluzand prima de casare si un avantaj client de pana la 3.800 de lei. Acestor reduceri li se adauga 4 ani garantie sau 120.000 km.
Pentru a intra in acest program, romanii trebuie, mai intai de toate, sa se inscrie la un producator validat, de la care va primi o nota de acceptare, cu o valabilitate de 30 de zile calendaristice. Ulterior, cetateanul va preda autoturismul uzat spre casare unui operator economic actorizat, primind certificatul de distrigere al masinii, dupa care isi va radia vechiul autoturism. Dupa ce a parcurs toti acesti pasi, va putea achizitiona a masina noua, de la producatorul din lista Fondului de Mediu.
La producator va prezenta un dosar format din urmatoarele acte: copie a buletinului/cartii de identitate, copie legalizata a certificatului de inmatriculare, copie legalizata a certificatului de distrugere a masinii, originalul certificatului de radiere. originalul notei de acceptare eliberata de producatorul validat, iar daca masina este mostenita, o copie legalizata a certificatului de mostenitor.
Prima de la stat va fi virata in contul de trezorerie al producatorului auto, urmand a fi scazuta din pretul de achizitie al autoturismului nou.