Ceea ce s-a intamplat in ultimele zile ale anului 2019 la Sedinta Consiliului Local din Zalau se apropie de aventurile traite de ocupantii capsulei proiectilului din romanul lui Jules Verne de prin 1865 in drum spre Luna. Adica propuneri pro si contra ca suma "pamanteana "de 450 lei , abonament de parcare in Zalau sa fie … propulsata la suma de 800 lei, comparabila cu privirea de pe… Luna a imbunatatirilor locurilor de parcare. Sa explicam :

rn

In municipiul Zalau sunt locuri de parcare suficiente pentru cele peste 25.000 de masini daca se respecta niste reguli simple referitoare la dimensionare locuri, limitare ca fiecare familie sa detina un loc parcare de resedinta, toaletare locuri si intretinere si nu in ultimul rand reinventarierea profesionista a tuturor spatiilor susceptibile de a fi amenajate prin regandirea geografiei respective. In speta , prin 2019 peste 500 de abonamente la pretul de 450 lei au intregit bugetul municipiului Zalau. Fara sa fie adusa nici o imbunatatire locurilor publice de parcare in intervalul decembrie 2019- ianuarie 2020 , cei care au vina de a nu fi prins loc de parcare-resedinta, nu au copertine, nu au garaj, s-au trezit ca trebuie sa achite Primariei Zalau 850 lei fara nici o precizare justificativa. Asta ca sa aiba loc sigur sa parcheze masina, ei insisi fiind locuitori ai municipiului. Locurile de parcare publice sunt imbarligate si de stufoasa metoda a licitatiilor intre blocuri, vesnica sursa de nemultumiri.
Acestea, fie ca sunt in cartierele Dumbrava , Bradet, Gradinile Onu ori Dochiei, Sarmas sau Morii ori zona de-a lungul autostrazii "Bd. Mihai Viteazu", sufera de aceeasi boala. Deci multe din locurile de parcare din Zalau nu sunt dimensionate corect, te lovesti usa in usa, borduri inalte sa le lovesti cu fata, crengi cazute pe capote, santuri, razoare chiar , tulpini taiate cu cca. 5 cm. mai sus de nivelul parcarii, etc. Multe nu sunt luminate nu sunt semnalizate corect. Daca locuitorul stresat al municipiului Zalau trebuie sa aduca un bolnav acasa ori vine o ruda in vizita si parcheaza intre blocuri masina, ploaia de injuraturi e prezenta.De la vecini sau de la reprezentantii spatiilor comerciale de la parterul blocurilor sau clientii la diverse firme din oras. Este o problema majora, de interes cetatenesc de a se face lumina in acest sector agitat al ocuparii spatiilor de parcare.
Nici vechimea in oras nu mai conteaza, nici bunul simt, nici caii putere, nici legitimatiile unora pe bord , insa banii, da!
Adaugati la aceste constatari pe teme de trafic stationar truda unora de a-si pune lacat cu bare pe loc- parcare, obturarea unor cai de acces necesare din punct de vedere PSI, parcari de masini vechi si rulote in locuri strategice si ve-ti vedea cu totul altfel marirea acestei sume de 450 lei in 2019 la 800 in 2020 fara nici o acoperire in plan real !