Potrivit declaratiilor facute ieri de catre inspectorul sef adjunct, Dorina Rednic, in cadrul unei conferinte de presa, in primele doua luni ale acestui an au fost inregistrate 106 sesizari si reclamatii. 89 au fost solutionate, iar circa 76% dintre ele s-au dovedit a fi intemeiate, asigurandu-se drepturile cetatenilor de a obtine despagubiri legale pentru prejudiciile generate de calitatea necorespunzatoare a produselor sau serviciilor. „Daca anii trecuti predominau reclamatiile privind produsele alimentare, acum acestea sunt pe ultimul loc”, a mentionat Rednic. Cele mai multe reclamatii – 67, au vizat prestarile de servicii (financiare, de internet si transmiterea semnalului prin cablu, servicii de telefonie si de utilitate publica – furnizare gaz, energie electrica, apa potabila), 33 au facut referire la produsele nealimentare (mobilier din lemn, televizoare, telefoane mobile, monitoare PC etc.) care s-au defectat in perioada de garantie si nu au fost reparate in termen de 15 zile, iar sase salajeni au reclamat produsele alimentare (lapte si preparate din carne). In urma cercetarilor inspectorii au constatat ca unii operatori nu au respectat drepturile consumatorilor si au fost obligati fie sa inlocuiasca unele produse, fie sa achite contravaloarea acestora. Valoarea totala a produselor inlocuite, contravaloarea achitata sau valoarea reparatiilor efectuate pentru readucerea produselor in stare de conformitate a fost de 15.322 lei.
Amenzi de peste 100.000 lei
De la inceputul acestui an inspectorii au efectuat 306 actiuni de control asupra calitatii si securitatii unor produse si servicii, dar si asupra modului de respectare a intereselor economice ale consumatorilor. 71 dintre controale au avut loc in mediul rural. Au fost identificate marfuri cu abateri de la prevederile legale in valoare de 8.734 lei, din care 1.217 lei marfuri potential periculoase pentru sanatatea si securitatea consumatorilor, pentru care s-a dispus masura retragerii lor de pe piata,inclusiv prin distrugere.
Au fost oprite temporar de la comercializare, pana la remedierea deficientelor si intrarea in legalitate produse in valoare 8.733 lei si au fost aplicate 75 de sanctiuni contraventionale in valoare de 105.450 lei.