Prefectul judetului atrage atentia asupra calitatii proaste a materialelor folosite la reabilitarea DN 1H si face un apel ca cei implicati sa reactioneze.
Un accident de munca petrecut luni la Nusfalau a adus in atentia oficialitatilor judetene situatia inregistrata pe santierele deschise pentru reabilitarea drumului national 1H Zalau – Alesd. Ieri, prefectul Alexandru Vegh a vizitat santierul in zona Varsolt si in zona Drighiu, iar in urma celor vazute la fata locului s-a vazut nevoit sa traga un semnal de alarma. „Dupa ce am vazut pe teren, nu sunt foarte multumit de modul in care se deruleaza lucrarile. Imi exprim rezerve fata de calitatea materialelor folosite de firmele subcontractoare, dar si de felul in care se lucreaza. In plus, subcontractarile repetate pot diminua bugetul alocat achizitiei de materiale si utilajelor, cu efect asupra calitatii finale a lucrarii. Pentru firmele subcontractoare nu exista garantia respectarii conditiilor stabilite in caietul de sarcini si asumate de firma care a castigat licitatia, incepand de la personalul angajat si pana la utilajele folosite, fapt ce poate duce, din pacate, la aparitia de accidente de munca, precum cel petrecut luni, la Nusfalau”, precizeaza Alexandru Vegh. Totodata, prefectul cere tuturor factorilor implicati in reabilitarea drumului – diriginte de santier, firma de consultanta, administrator al drumului – maxima atentie si responsabilitate, pentru a se realiza o lucrare de calitate, care sa reziste in timp.
Consultantul poate opri lucrarea
Mircea Crisan, seful sectiei Salaj a Drumurilor Nationale, ne-a declarat ca stie care este situatia pe santierul respectiv si ca prefectul Vegh are dreptate. „Le-am atras atentia inca de la inceput. Am cerut chiar si o expertiza la lucrarea de largire a drumului”, spune Mircea Crisan, care precizeaza ca singurii care pot interveni deocamdata este consultantul proiectului de reabilitare. „Consultantul poate sa opresca lucrarea daca va constata deficiente majore in executie”, a mai spus Crisan. Seful sectiei Salaj a Drumurilor Nationale a specificat ca odata cu predarea amplasamentului de catre constructor acesta se ocupa de tot ce tine de drumul respectiv, inclusiv de reparatia gropilor aparute in carosabil sau de semnalizarea rutiera. „Dupa receptionarea lucrarii, drumul ni se va preda noua – dar pana atunci constructorul se ocupa de tot”, precizeaza Mircea Crisan.
Aproape 200 de milioane de lei pentru o reabilitare proasta
Reabilitarea drumului national 1H, Zalau-Alesd se realizeaza cu finantare nerambursabila FEDR, in valoarea totala de 196.868.270 de lei (din care imprumut FEDR 69,25 la suta – 136.3331.270 de lei si Guvernul Romaniei 30,75 la suta – 60.536.990 de lei), pentru o lungime totala de drum de 69,334 kilometri, impartiti in doua loturi (Alesd – Zalau, in lungime de 26,510 km, respectiv Alesd – Zalau, lungime 42,824 km). Contractul de executie s-a semnat in anul 2011, direct de catre Ministerul Transporturilor, in urma unei licitatii publice adjudecata de catre unul dintre cei mai cunoscuti asfaltatori romani. Cu toate acestea, se pare ca lucrarea a fost subcontractata pana a ajuns ca executia sa fie facuta de firme salajene. Pe langa diminuarea calitatii lucrarii in astfel de cazuri, prefectul Alexandru Vegh mai acuza si faptul ca s-a ajuns la deschiderea mai multor santiere, concomitent, ceea ce are ca efect ingreunarea traficului si cresterea riscului de accidente rutiere pe lungi portiuni de carosabil.
Prefectul denunta lucrarile proaste executate pe drumul Zalau – Alesd
Articole
Postul Sfintei Marii
”Dacă lumea ar posti, nu s-ar mai face arme, n-ar mai fi războaie, tribunale și închisori. Postul i-ar ajuta pe toți să se înfrâneze, nu numai de la mâncare, ci să izgonească iubirea de arginți, lăcomia și orice vicleșug.” (Sfântul Vasile cel Mare) Dragi cititori, a început postul Adormirii Maicii Domnului, cunoscut în popor și sub denumirea de postul Sfintei Marii. Acesta durează două săptămâni și se încheie în data de 14 august, înainte de marea sărbătoare…
Mai mult...Solidaritatea
Ziua bună, dragi cititori! Într-o veche istorisire, doi soldați traversau, noaptea, o pădure înzăpezită. Atacați de o haită de lupi, ei s-au așezat spate în spate și s-au apărat reciproc. Astfel, fiecare a avut o perspectivă diferită asupra pericolului, dar, alegând să rămână împreună și să conlucreze, și-au putut salva viețile. Ce anume i-a salvat pe cei doi? Răspunsul este simplu și vădit: solidaritatea. Dacă aruncăm o privire pe rețelele de socializare la ecourile unor știri, dacă…
Mai mult...