Compania Naţională Poşta Română a anunțat joi, 12 decembrie, că a lansat un nou serviciu, plata facturilor direct la poștaș, cu cardul. Dincolo de taxe poștale sau alte servicii, poștașul va putea încasa facturi de utilități și va oferi bon fiscal, direct la domiciliu, în toată țara.

„Poșta Română, liderul național în servicii poștale, împreună cu CEC Bank și Visa, lider mondial în domeniul plăţilor digitale, își unesc forțele pentru extinderea incluziunii financiare, creând infrastructura necesară utilizării plăților digitale în toate colțurile țării. Prin introducerea opțiunii de plată cu cardul la poștaș direct la domiciliu, Poșta Română dorește să ofere clienților săi servicii moderne, care să fie adaptate nevoilor și preferințelor acestora”, a anunțat instituția.

Angajații poștali din toată țara au fost dotați cu 7.000 de terminale mobile smart tip PDA (Personal Digital Assistant), astfel încât plățile să devină accesibile chiar și în zonele rurale sau mai puțin dezvoltate ale țării. Aplicația Visa Tap to Phone transformă un smartphone sau un dispozitiv PDA într-un terminal POS, facilitând procesarea rapidă și eficientă a plăților cu cardul. Astfel, prin intermediul dispozitivelor mobile, poștașii vor putea colecta facturi de utilități, taxe poștale și alte plăți direct la domiciliul clienților. Totodată, angajații Poștei Române vor fi dotați și cu imprimante mobile pentru a emite automat bon fiscal.

”Facilitatea de a plăti utilitățile, diverse taxe și alte sume cu cardul direct la poștaș îi scutește pe clienți de un drum la oficiul poștal și va simplifica foarte mult relația cu Poșta, chiar și în zonele mai puțin dezvoltate. În același timp, este un nou pas pe care îl facem spre digitalizarea completă a României și incluziunea financiară a locuitorilor și din cele mai îndepărtate și izolate regiuni”, a declarat Valentin Ștefan, directorul general al Companiei Naționale „Poșta Română”.

Tehnologia este disponibilă în țară începând cu data de 12 decembrie 2024, moment din care toți clienții Poștei, indiferent de localitatea în care se află, pot achita instant cu cardul atunci când poștașul le livrează o factură, fără a mai fi nevoiți să aștepte la ghișeu sau să se deplaseze la bancomat pentru retragerea numerarului ca să își achite contribuțiile.

„Atât CEC Bank cât și Compania Națională ,,Poșta Română” sunt două branduri românești de tradiție, cu o acoperire teritorială semnificativă la nivelul întregii țări. Parteneriatul demarat împreuna cu Visa și Poșta Română este parte a unui proces firesc, prin care CEC Bank, în linie cu strategia anunțată, contribuie la creșterea gradului de digitalizare a companiilor în România. Totodată, în vederea  creșterii gradului de incluziune și educație financiară, CEC Bank, prin rolul social pe care și l-a asumat, și-a menținut amprenta teritorială pe tot cuprinsul României, inclusiv în zonele rurale”, a subliniat Bogdan Neacșu, președintele CEC Bank. 

Poșta Română este operatorul național din domeniul serviciilor poștale şi se află în proprietatea statului român, reprezentat de Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (93,52% din pachetul de acțiuni) și Fondul Proprietatea (6,48% din pachetul de acțiuni).

CEC Bank este instituția financiară cu cea mai lungă tradiție din România. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă rețea națională, cu peste 1.000 de sucursale și unități teritoriale și cu active de 93,23 miliarde de lei, la sfârșitul semestrului I 2024.

Grupul CEC Bank a luat ființă prin preluarea, la data de 27.07.2023, de către CEC Bank S.A., a pachetului majoritar de acțiuni (99,993%) al Fondului de Garantare a Creditului Rural – I.F.N. S.A. (FGCR), alături de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

Foto: posta-romana.ro