Concursul pentru ocuparea functiei de director al Politiei Locale va consta in trei probe: selectia dosarelor, proba scrisa si interviul.
Consiliul Local Zalau a aprobat luni procedura si criteriile de organizare a concursului pentru ocuparea functiei de director executiv la Politia Locala. Postul este vacant din decembrie 2009, cand fostul director, Matei Ardelean, a demisionat din functie dupa ce a intrat in vigoare legea care interzicea cumulul unei pensii mai mari de 1.693 de lei cu salariul. La conducerea institutiei se afla in acest moment directorul adjunct Mircea Bara. Potrivit hotararii adoptate de consilieri, concursul pentru ocuparea functiei de director al Politiei Locale va consta in trei probe succesive: selectia dosarelor de inscriere, proba scrisa si interviul. Proba scrisa consta in redactarea unei lucrari sau rezolvarea unor teste-grila. Prin proba scrisa se testeaza cunostintele teoretice si abilitatile practice necesare functiei publice pentru care se organizeaza concursul, precum si cunostintele candidatului in domeniul administratiei publice. Proba interviului va fi sustinuta doar de catre acei candidati care au obtinut minimum 70 de puncte la proba scrisa. Pentru a participa la concurs trebuie sa ai studii superioare de lunga durata si sa fii absolvent de masterat sau de studii postuniversitare in domeniul administratiei publice.
Au incasat 7.300 de lei din amenzi in valoare de 132.000 de lei
Potrivit raportului de activitate al Politiei Locale pe anul 2011, prezentat luni Consiliului Local, agentii au aplicat amenzi in valoarea de 132.000 de lei, din care s-a incasat doar suma de 7.300 de lei. Cele mai multe amenzi – 327 au fost acordate persoanelor care nu au pastrat curatenia in Municipiul Zalau. Odata cu infiintarea Politiei Locale in iunie 2011, organigrama institutiei a fost suplimentata cu 17 posturi, necesare infiintarii Serviciului de Circulatie Rutiera si Compartimentului de control comercial, protectia mediului si disciplina in constructii. Demersurile facute pentru ocuparea acestor posturi au fost respinse de catre Agentia Nationala a Functionarilor Publici pe motiv ca legislatia este foarte stricta in domeniul cheltuielilor bugetare. Posturile ocupate efectiv in organigrama institutiei sunt 63 in acest moment.