Peste 50% dintre firmele romanesti cu mai mult de 50 salariati au apelat in acest an la disponibilizari pentru a reduce cheltuielile din cauza crizei, procentajul fiind la jumatate in cazul intreprinderilor mici si mijlocii, potrivit unei analize a firmei Mercury Research.
Analiza a fost realizata in luna aprilie, pe un esantion de 200 de firme. La studiu au participat persoane din managementul companiilor, interviurile fiind realizate online si telefonic. Firmele au fost impartite in trei categorii, respectiv firme mari, cu peste 50 de angajati, medii, cu 10-49 angajati, si mici, cu mai putin de 10 angajati. „Organizatiile, in functie de marimea acestora, au adoptat strategii diferite pentru a face fata situatiei economice actuale. Cu cat este mai mica organizatia, cu atat strategia companiei este mai orientata pe stoparea investitiilor. Pe de alta parte, cu cat este mai mare compania, cu atat aceasta este mai indreptata catre reducerea de personal”, se arata intr-un comunicat al firmei de cercetare de piata. Autorii studiului arata ca printre masurile luate de firme pentru a face fata crizei se numara disponibilizarea de personal, inghetarea salariilor, reducerea sau blocarea bugetelor de investitii, pentru team building-uri sau pentru bonusuri.
Studiul releva ca 52% dintre companiile mari au facut disponibilizariin 2009, in timp ce numai 24% dintre firmele cu 10-49 angajati si 23% cu 3-9 angajati au redus numarul de salariati. In schimb, 20% dintre companiile cu mai mult de 50 de angajati si 40% dintre cele medii nu au actionat in niciuna dintre aceste directii. Cele mai pasive s-au dovedit firmele foarte mici, cu 1-2 angajati, 62% dintre acestea preferand sa nu aplice nicio masura anticriza.
Pentru acest an, aproape trei sferturi dintre companii, respectiv 72%, estimeaza ca numarul de angajati va ramane la fel ca in 2008, iar 16% sunt optimiste si asteapta o crestere a personalului. Totodata, 13% din totalul firmelor participante la studiu se asteapta la o scadere a numarului de angajati.
„Prin comparatie, in cazul companiilor mari, 50% considera ca nu va fi nicio schimbare in termeni de angajati, 9% ca numarul acestora va creste, iar 41% ca va scadea”, se mai spune in studiu. In ceea ce priveste salariile, 21% dintre firme au aratat ca au inghetat bugetele pentru salarii. „Numarul organizatiilor care au blocat orice crestere salariala difera in functie de marimea acestora, astfel ca 33% dintre companiile mari au inghetat salariile pentru acest an, 23% dintre cele cu 10-49 de angajati si 42% dintre cele cu 3-9 angajati”, potrivit analizei.
De asemenea, 20% dintre firme au inghetat sau au redus bugetele de investitii, procentajul fiind egal si in cazul celor care au taiat din cheltuielile destinate organizarii de team building-uri sau cele pentru bonusuri.
Peste 50% dintre companiile mari au facut disponibilizari in acest an
Articole
Comisia Europeană a aprobat bani pentru fermierii români afectați de secetă. Cine primește banii
Comisia Europeană a aprobat o schemă de ajutor de stat în valoare de două miliarde de lei (400 de milioane de euro) pentru despăgubirea fermierilor români afectați de secetă. Vor primi sprijin financiar din acești bani producătorii agricoli care au fost afectaţi în mod direct de seceta severă din perioada septembrie 2023 – august 2024. Sumele sunt pentru culturi de grâu, triticale, orz, ovăz, rapiţă, floarea soarelui şi porumb. Pentru a beneficia de ajutoare financiare, producătorii agricoli trebuie…
Mai mult...Aproape 6 mii de hectare de teren cadastrate gratuit, în comuna Ip
Un număr de 10.462 de imobile cu o suprafață totală de 5.865 de hectare din comuna Ip au fost măsurate și urmează să fie intabulate gratuit pentru cetățeni. Reprezentanții OCPI Sălaj au participat vineri, 11 octombrie, împreună cu reprezentanții primăriei comunei IP și ai prestatorului S.C. Topoexim Expert S.R.L. la ședința privind publicarea documentelor tehnice ale cadastrului, ca urmare a realizării lucrărilor de înregistrare sistematică la nivel de întreg UAT, în comuna Ip. Rezultatele lucrărilor de înregistrare…
Mai mult...