Românii care au încheiat polițe RCA la Euroinis, companie intrată în faliment, ăși mai pot cere banii înapoi până în data de 8 septembrie. Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) a primit, până în 10 iulie, aproape 123.800 de solicitări din partea unor asigurați sau terți păgubiți din falimentul Euroins România. Dintre acestea, peste 87.000 de cereri au fost înregistrate, iar în 5.542 de cazuri s-a făcut deja plata. Cea mai mare parte a plăților deja efectuate vizează returnări de primă, motiv pentru care și suma medie achitată per dosar este încă una relativ mică, dar va crește substanțial atunci când în ansamblul plăților vor începe să domine daunele.

Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) a plătit deja peste 11 milioane de lei către asigurați Euroins care au solicitat returnarea părții din primă remasă în vigoare precum și către terți păgubiți de clienți cu RCA la societatea falimentară. Într-un procent foarte mic, având în vedere că doar sub 5% din portofoliul societății era format din asigurări facultative de tip CASCO, de garanții sau de locuință, au fost înregistrate cereri de plată formulate de clienți Euroins care au avut daune acoperite de acest tip de polițe.

S-au depus peste o mie de cereri pe zi

Având în vedere că cererile de plată au putut fi primite încă din 17 martie, data publicării în Monitorul Oficial a deciziei ASF privind retragerea autorizației de funcționare a Euroins România, rezultă că frecvența de primire a cererilor este de aproximativ 1.240 pe zi, iar frecvența de înregistrare de aproximativ 870 pe zi, ambii indicatorii fiind mai mari decât în cazul precedentelor falimente, inclusiv în cel al City Insurance.

Euroins România și-a pierdut autorizația de funcționare în 17 martie 2023, după ce ASF a constatat că societatea înregistrează un deficit de capital de solvabilitate de peste 400 de milioane de euro, adică, practic, societatea nu putea garanta plata obligațiilor prezente și viitoare.

Pe 9 iunie, Tribunalul București a decis să deschidă procedura falimentului la Euroins, aprobând cererea formulată de ASF. În acest context, până polițele emise de societate mai sunt valabile până pe 8 septembrie 2023, când expiră de drept.

În toată această perioadă, orice client Euroins poate denunța polița solicitând plata părții din primă echivalente cu perioada de valabilitate rămasă în vigoare. După 8 septembrie, toate polițele expiră de drept, dar clienții pot formula în continuare cerere de plată, dacă au deținut asigurări cu perioada de valabilitate care depășește data amintită.