Reabilitarea drumului DN 1H Zalau – Alesd este executata in proportie de doar 2 la suta. Prefectul Vegh isi mentine parerea in legatura cu calitatea proasta a lucrarilor si a materialelor folosite.
Guvernul a redactat o lista cu 60 proiecte finantate de Uniunea Europeana care vor fi urmarite prioritar, majoritatea la un stadiu de executie cu putin peste 0 la suta, chiar daca valoarea totala a acestora depaseste sapte miliarde de euro. Intentia este ca ritmul lucrarilor sa avanseze macar cu 5-10 la suta pana la finele anului viitor. Lista include proiecte de infrastructura locala, protectie a mediului, termoficare, constructie de autostrazi si drumuri nationale, pentru care contributia financiara a Uniunii Europene repre-zinta mai mult de jumatate din total, respectiv 4,7 miliarde euro din valoarea cumulata de 7,3 miliarde euro a lucrarilor. Cele mai multe proiecte au fost semnate anul trecut sau in primavara acestui an si se afla la un stadiu de executie care depaseste cu putin 0 la suta din total, in timp ce pentru alte proiecte semnate in 2009 sau in 2010 se reuseste cu greu sa fie raportat un nivel de executie peste 1 la suta. Toate aceste lucrari trebuie finalizate in intervalul 2012-2015. Pe lista proiectelor care vor fi tratate drept prioritare au mai fost incluse trei sectoare de drum aflate la un nivel minim de executie si pentru care Executivul considera ca vor fi realizate anul viitor in proportie de 70-80 la suta. Reabilitarea DN 1H Zalau-Alesd, un proiect cu o valoarea de 114 milioane euro, „este executat in proportie de doar 2 la suta” si trebuie finalizat pana in 2013. Reprezentantul Romaniei la FMI, Mihai Tanasescu, a declarat recent ca Guvernul va urmari saptamanal cele 60 de proiecte prioritare.
Control de la Ministerul Transporturilor
Prefectul Alexandru Vegh anunta ca, in perioada urmatoare, reprezentati ai Ministerului Transporturilor vor verifica modul in care se lucreaza la reabilitarea DN1H Zalau – Alesd. Acest control vine in urma unor nereguli semnalate de catre prefect dupa o vizita in teritoriu. Vegh spune ca si in acest moment isi mentine parerea referitoare la „calitatea proasta a lucrarilor si materialelor folosite la reabilitarea drumului”. „Trebuie ca aceasta echipa de control sa clarifice daca proiectul a fost unul bun si daca constructorul respecta proiectul. Cine este vinovat sa plateasca, nu sa platim noi, cetatenii, ca se face o lucrare proasta acolo”, ne-a declarat Alexandru Vegh. Lucrarile sunt efectuate de catre trei firme care au subcontractat proiectul de la UMB Spedition, societate controlata de „regele asfaltului” Dorinel Umbrarescu. Concomitent cu reabilitarea DN 1H Zalau – Alesd, pe tronsonul Criseni – Rastoci se modernizeaza si a doua portiune din DN 1H, insa aici nu au fost semnalate momentan probleme, fiind vorba de un alt constructor – PA&CO International.