Pe șantierul celui de-al doilea tronson al șoselei de centură a Zalăului, lucrările avansează în ritmul melcului toropit de căldură. Banii vin cu țârâita, cam cum vine apa la robinetele zălăuanilor zilele acestea, iar mitul chinezilor harnici pare să se fi spulberat tocmai la poalele Meseșului. Și totuși, finalizarea lucrărilor în 2024 nu este imposibilă, apreciază Asociația Pro Infrastructură.

Merită să amintim că termenul la care ar fi trebuit să fie gata varianta ocolitoare a fost luna martie 2023.

„Centura Zalău, un ciotuleț uitat pe drum. Mini-lotul de 5 kilometri (și jumătate!) croșetează prin dealurile zălăuane pe doar o bandă pe sens și, deși încă este posibilă deschiderea în 2024, antreprenorul chinez Sinohydro nu pare a avea forța să o facă. (…) Au fost probleme de toate felurile, un excelent exemplu de combinație dintre neputința birocratică (CNAIR/MT), finanțarea cu țârâita și neactualizarea prețului contractului la timp, plus incapacitatea tehnică (la noi nu a funcționat mobilizarea legendară a chinezilor). În plus, centura asta nici nu prea are suporteri. Așa că, fără presiune publică, fără mobilizare decentă a constructorului și fără chef administrativ, probabil că vom circula pe-aici abia la anul deși o inaugurare în 2024 încă este, teoretic, posibilă”, notează Pro Infrastructura.

Contractul pentru execuția celui de-al doilea tronson al centurii Zalăului a fost semnat în urmă cu 4 ani, mai exact în data de 31 iulie 2020, iar ordinul de începe a lucrărilor s-a dat în septembrie 2020. Contractul prevedea 6 luni de proiectare și 24 de execuție. Lucrările propriu zise au demarat în aprilie 2021.

În momentul de față, stadiul de execuție al lucrărilor a trecut de 60%.

Contractul pentru realizarea celui de-al doilea tronson al șoselei de centură a Zalăului, proiect derulat prin CNI, a fost semnat cu Asocierea Sinohydro (China) – SC GoodProod (România).

Prima jumătate a variantei ocolitoare a Zalăului are aproximativ 9 kilometri. A doua jumătate ar urma să aibă, când va fi gata, 5,535 kilometri. Traseul este unul sinuos, cu cinci viaducte, două poduri şi 15 podeţe. Drumul va avea o lăţime de 10 metri, cu şapte metri partea de carosabil şi trei benzi de circulaţie în zonele cu pantă accentuată.

Municipiul va avea patru legături importante la șoseaua de centură, astfel că finalizarea acesteia este extrem de așteptată. Una va fi asigurată prin strada Valea Miții, altă legătură la centură va fi strada Războieni, a treia legătură cu șoseaua ocolitoare va fi strada 22 Decembrie, fosta Crasnei, iar a patra ieșire spre centură va porni din strada Gheorghe Doja, pe Vânătorilor și apoi pe Freziilor, de unde vom face stânga la intersecția cu C.D. Gherea, spre centură.

sursa foto: Asociația Pro Infrastructură