decembrie 5, 2025

Pe autostrada din Cluj spre Bihor, via strada Kossuth Lajos din Zalau

pe-autostrada-din-cluj-spre-bihor-via-strada-kossuth-lajos-din-zalau07_58669

La inceputul acestei luni au fost rezolvate ultimele probleme privind constructia podului peste Somesul Mic care va lega tronsonul Gilau – Campia Turzii de tronsonul Mihaiesti – Gilau. Daca lucrurile decurg conform planurilor, salajenii vor putea circula din septembrie pe autostrada de la Nadaselu, unde se face conexiunea cu E81, drumul spre Cluj-Napoca, pana la Campia Turzii.

rn

Se avanseaza cu lucrarile si pe tronsonul Suplacul de Barcau – Bors. Sectorul bihorean, alaturi de Ogra – Campia Turzii, sunt singurele santiere pe care s-a lucrat anul acesta. Pe sectorul Suplacul de Barcau – Bors, in luna ianuarie lucrarile au avansat cu 2,78 la suta, iar pe Ogra – Campia Turzii s-a avansat cu 6 la suta.
Din nefericire pentru noi Salajul este ca o gaura neagra in ecuatia lucrarilor la autostrada. Dinspre Cluj, autostrada se opreste chiar la granita, la Mihaiesti, acolo unde daca vii pe autostrada din Turda ramai intr-un camp. In Bihor, la Suplacul de Barcau s-a lucrat candva spre comuan Marca, insa lucrarile au fost de ani buni abandonate, iar acum se lucreaza spre Bors, astfel ca atunci cand vor fi terminate lucrarile, autostrada va duce de la granita cu Ungaria pana intr-un alt camp.
Altfel spus, autostrada Transilvania se intrerupe exact pe teritoriul Salajului. Cine va veni din Vest, de exemplu, dinspre Bihor, va reduce viteza cand va intra in Salaj, o va lua apoi frumusel prin Zalau, pe strada Kossuth, ca Zalaul nu are nici macar centura ocolitoare, si va intra din nou pe autostrada in Cluj. Va pastra apoi in amintire drumurile cu gropi din judetul nostru.

rn

Autostrada prin Salaj nu e nici macar in stadiul de desen

rn

Judetul Salaj este lipsa dintre cele doua segmente unde se va lucra anul acesta. Previziunile sunt insa sumbre si anul acesta la capitolul autostrada in Salaj. Ni s-a promis ca anul acesta vor demara lucrari la sectorul din Salaj, insa totul a ramas deocamdata doar pe hartie.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) abia a transmis in octombrie spre validare la ANAP procedurile de proiectare pentru mai multe sec?iuni din autostrada Transilvania.
Astfel, Compania de Drumuri a urcat atunci în Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) trei noi sectoare din Autostrada Transilvania, cu o valoare a contractelor estimata la doua miliarde de lei.
Cu noile sectoare din Autostrada Transilvania, valoarea proiectelor scoase la licitatie anul trecut de c?tre CNAIR a ajuns la 16,8 miliarde de lei.
A fost transmisa in octombrie catre Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) procedura de proiectare si executie a sectoarelor Topa Mica – Zimbor, care va avea o lungime de 13,26 km; Zimbor – Poarta Salajului, care va avea o lungime de 12,24 km, si Nusfalau – Suplacu de Barcau, care va avea o lungime de 13,554 km.
În prezent, pe Autostrada Transilvania se poate circula pe Câmpia Turzii – Gilau (52 km).
Autostrada din Salaj se zbate asadar intre proiecte, studii de fezabiltiate si promisiuni.