Democrat-liberalii vor sa renunte la culoarea cu care au castigat ultimele campanii electorale, adoptand tactica ecologiei.
Elena Udrea, vice-presedintele PDL, a anuntat ca partidul ar putea adopta o noua culoare pentru campania electorala din 2012, cum ar fi cea verde, pentru ca „preocuparile oamenilor sunt pentru protectia mediului”. „Este posibil sa se schimbe culoarea PDL pentru ca partidul are nevoie de un moment de inceput, un nou inceput care poate insemna si o noua imagine, adica un nou brand. Un nou brand poate sa insemne o alta culoare”, a spus Udrea. Intrebata de jurnalisti ce culoare crede ca i s-ar potrivit PDL pentru viitoarea campanie electorala, Elena Udrea a raspuns ca partidul va stabili acest lucu in urma unor analize, dar ca „este o perioada in care miscarea ecologista a prins un avand extraordinar”. „Preocuparile oamenilor sunt pentru protectia mediului. Poate fi verde, am folosit foarte mult verde in mai toate campaniile mele, dar, sigur, pot fi alte culori. Si violet, pentru ca la un moment dat era o culoare care ne definea intr-o campanie electorala”, a declarat Elena Udrea.
Ratiuni de marketing
La alegerile generale din 2004, strategul aliantei PD-PNL alegea culoarea portocaliu pentru campania electorala. Explicatia este una cat se poate de simpla: o iluzie optica. Felix Tataru, strategul presedintelui Basescu, a dezvaluit secretele reusitei din 2004 intr-un interviu acordat revistei „Academia Catavencu”. „Cateva zeci de oameni imbracati in portocaliu dau impresia unei multimi de sute de insi”, explica acesta. Metoda eficace, care poate sta alaturi de smecheria folosita de televiziunile apropiate presedintelui in perioada suspendarii acestuia, cand la mitingurile basescienilor se practicau filmari de ansamblu de la inaltimea unui stat de om, pentru a se „inmulti” putinii participanti, in timp ce posturile adverse foloseau filmari cat mai de sus, pentru a genera efectul contrar. Si de aceasta data, schimbarea culorii portocaliu, cu verde de exemplu, este facuta tot din ratiuni de marketing, fapt recunoscut de catre presedintele PDL Zalau, Claudiu Barsan. „In ziua de azi oricine va spune ca o doctrina se promoveaza ca si un produs comercial, deci e o chestie de marketing. Personal nu pot sa apreciez daca se impune schimbarea culorii partidului, dar poate avea justificari din ratiuni de marketing, de rebranding”, ne-a declarat Barsan.
Ecologistii propun albastrul cu picatele pentru PDL
Partidul Ecologist Roman constata cu stupoare ca „PDL se camflueaza in verde”. „Imediat dupa Congresul din mai al PDL am semnalat lipsa totala a interesului pentru mediu, ecologie si masuri concrete in acest domeniu. Azi, PDL se intoarce brusc catre verde. Oricum, trandafirii nu pot fi verzi, dar dupa ce au fost rosii, galbeni, sugeram albastru cu picatele”, se arata intr-un comunicat de presa al formatiunii ecologiste.