Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat, luni, că au fost depuse patru oferte pentru construcţia tronsonului de autostradă dintre Suplacu de Barcău şi Chiribiş, parte din Autostrada Transilvania. Acesta are o lungime de 26,35 kilometri, iar valoarea contractului de proiectare și execuție se ridică la peste 500 milioane de lei (503.687.042,75 lei fără TVA). Durata contractului este de 24 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor.

Potrivit CNAIR, pentru contractul de proiectare şi execuţie a subsecţiunii Suplacu de Barcău – Chiribiş au depus oferte asocierea Construcţii Erbaşu (lider de asociere) – Vahostav SK A.S., asocierea Drum Asfalt SRL – Trameco SA, OPR Asfalt SRL – Obras Publicas y Regadios S.A. – Citadina 98 S.A. – Lemacons SRL, asocierea Rizzani de Eccher Spa Italy – Artera Blue ARL şi ERG Inşaat Ticaret Ve Sanayi A.Ş.

Contractul prevede construirea mai multor lucrări, acestea incluzând 3 viaducte, 8 pasaje și 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 metri, peste un lac de acumulare.

“Obiectul contractului prevede construirea mai multor lucrări, dintre care 3 viaducte, 8 pasaje şi 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m – Pod peste lac de acumulare la km 6+655.60. Valoarea estimată a contractului este de 503.687.042,75 lei fără TVA. Durata contractului este de 24 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare şi 18 luni perioada de execuţie a lucrărilor”, a anunțat CNAIR. 

De la Chiribiș până la Biharia, pe aproximativ 28 de kilometri, construcția autostrăzii e contractată deja de o asociere condusă de Trameco, firmă care a depus acum ofertă, tot într-o asociere, și pentru tronsonul Chiribiș – Suplacu de Barcău. Pe tronsonul Suplacu de Barcău – Nușfalău, lung de circa 13.5 km, contractul a fost semnat încă din septembrie 2020 cu firma Nurol din Turcia.

Lucrările la tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș au fost începute cu mult timp în urmă, iar apoi abandonate, de americanii de la Bechtel. De altfel, și partea cea mai grea a lucrării, acel viaduct care trece prin mijlocul unui lac de acumulare, a fost început dar nefinalizat de Bechtel. În ultimii ani, autorităţile au reziliat mai multe contracte pentru execuţia lucrării acestui tronson din Autostrada Transilvania. După rezilierea contractului cu americanii de la Behtel, a urmat cel cu spaniolii de la Corsan. Licitația a fost câștigată mai apoi de o firmă românească, Construcții Sibiu, dar contractul nu s-a mai semnat, așa că licitația a fost anulată.

“Sunt încrezător că atât pentru secțiunea Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (inclusiv Tunelul Meseș), în lungime de 41 de km – procedură de licitație lansată anul trecut în 16 noiembrie – cât și pentru sectiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș în lungime de 26 km (procedură de licitație lansată în 7 decembrie 2020), anul acesta se vor putea încheia contractele de proiectare și execuție”, spune fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode.