rn
rn
Sambata, 22 iunie, la Fetindia a mirosit cu lavanda, dar si cu spirit de initiativa. Parfumul lavandei venea din lanul cultivat de sotii Darjan, care nu s-au multumit, doar sa o cultive, ci sa si formeze publicul asupra efectelor acesteia printr-un eveniment informativ: "ca lumea sa inteleaga si sa stie ce inseamna lavanda si toate beneficiile pe care aceasta minunata planta le are, asupra noastra" ne-a spus doamna Cristina Dirjian. De aceea la eveniment au fost cativa invitati speciali, care au vorbit despre lavanda din prisma specializarilor lor (Maria Gavrilut -penumolog, Rodica Fit epidemiolog la Spitalul Judetean, Anca Burdea -psihoterapeut pentru copii cu probleme, Alina Varadi -nutritionist, Lia Maldin-directorul stiintific al Gradinii Botanice de la Jibou si Valentin Duca-directorul Directiei Agricole. La evenimentul informativ, de asemenea au mai fost invitati "prieteni de suflet" asa cum s-a referit doamna Cristina la producatorii, care si-au expus marfa in cadrul acestui eveniment denumit "Cosul cu Lavanda", insa, a dorit sa precizeze, in scurtul interviu luat de noi,ca nu au vrut sa organizeze o serbare campeneasca sau un targ. Ceea ce noi am vazut la Fetindia ne-a placut, pentru ca dincolo de peisajul superb oferit de panorama Mesesului si de mirosul placut al lavandei, a fost intiativa privata, aceea initiativa de care avem tot mai multa nevoie in tot judetul, dar la care si autoritatiile locale si judetene ar trebui sa se implice intr-un parteneriat de tip privat-public. Organizarea cat mai multor evenimente de acest tip este absolut necesara, nu doar pentru lavanda, dar si pentru alte plante. Din discutia cu unul dintre producatorii prezenti, am inteles de la cel de produse din canepa, ca intampina o anumita dificultate in a organiza evenimente, tot intr-o localitate din Salaj, care sa atraga public, din cauza obtuozitatii manifestata la nivelul Primariei. Primarii trebuie sa inteleaga ca orice eveniment organizat de diversi producatorii locali este o oportunite de promovare si de valorizare atat a localitatii, dar si a produselor pe care acestia le fac.
rn
rn