Primaria Zalau face demersuri pentru a dezvolta un parc industrial cu bani de la Uniunea Europeana. Termenul limita pentru stabilirea locatiei noului parc industrial este 8 iulie.
rn
Desi s-a scris mult in ultimii ani, despre faptul ca atat conducerea locala, cat si cea judeteana nu doresc implementarea unui proiect pentru a dezvolta un parc industrial. Dupa ce timp de 12 ani administratia liberala in frunte cu Radu Capalansiu a esuat implementarea unui astfel de parc industrial, iar liderii de atunci s-au ales si cu procurorii DNA pe cap. In doar trei, echipa primarului Ionel Ciunt, cu sprijinul presedintelui CJ Tiberiu Marc si al prefectului Florin Florian, realizarea unui parc industrial devine un proiect tot mai aproape de a fi pus in practica.
"Am avut o intalnire cu prefectul Salajului, Florin Florian, presedintele CJ Salaj, Tiberiu Marc, dar si cu primarii si reprezentantii UAT-urilor din zona Metropolitana. Exista o oportunitate despre care am mai vorbit, privind construirea unui parc industrial finantat in exercitiul financiar european urmator. Am vrut sa stabilim impreuna cu colegii din primariile care apartin zonei metropolitane, mai intai sa identificam o locatie pentru construirea acestui parc si sa facem comunicarile respective catre Agentia de Dezvoltare Regionala Nord-Vest. Identificarea acestui teren de minim 5 hectare si maxim 15 hectare, am stabilit si trebuie sa o facem pana la data de 8 iulie. UAT-urile din zona metropolitana care detin aceste terenuri in domeniul public o sa comunice atat directorului zonei metropolitane Zalau, cat si Consiliului Judetean, suprafetele de teren si locatiile in care ar putea dezvolta acest tip de parc. Este vorba de parcuri stiintifice si tehnologice care se finanteaza din bani europeni. Si noi Zalaul lucram la identificarea unui teren, inca nu avem o locatie precisa, ar putea fi doua variante, in ideea de a dezvolta pe raza municipiului Zalau un parc de acest tip. Este o oportunitate pe care vrem sa o valorificam, este un proiect finantat din bani europeni si ne dorim sa se intample daca e posibil si daca o sa indeplinim conditiile legale pentru construirea unui parc tehnologic sau stiintific in raza naostra de activitate.", ne-a declarat in exclusivitate primarul Zalaului, Ionel Ciunt.
rn
Pasi importanti pentru implementarea unor linii de transport pentru zona metropolitana
rn
"O alta problema care s-a ridicat in aceasta intalnire a fost legata de transportul in comun pe zona metropolitana. Primarii au solicitat ca transportul sa fie facut de firma SC Transubis Zalau SA cu linii de transport regulate. Pentru aceasta am stabilit ca fiecare primar care tine de zona metropolitana sa comunice locatiile pana unde ar dorii sa intre liniile de transport ale Transurbisului. Facem un calcul tinand cont de tariful pe kilometru asa cum il platim si noi catre Transurbis. Dupa ce avem aceste elemente vedem care sunt pasii urmatori, in sensul prelungirii a liniilor de transport in comun spre zona Moigrad sa poate merge oamenii la Castrul Roman, spre zona Panic, Criseni, Meseseni, zonele limitrofe municipiului nostru.", a declarat primarul Zalaului Ionel Ciunt.
rn
"La inceputul intalnirii cu colegii din zona metropolitana am facut o informare legat de un studiu pe care Banca Mondiala l-a facut si pe care l-am primit ieri. Un studiu care se refera la o cercetare sociologica in arealul zonei metropolitane. Sondaje de opinie facute de Banca Mondiala pentru a prioritiza 10 proiecte care sunt prioritare pentru aceasta zona. Pe primul loc sunt tronsoanele de autostrada si pe locul doi varianta ocolitoare a municipiului Zalau, iar pe locul trei este modernizarea spitalului judetean. Acestea sunt proiectele care se afla pe podium. Ma bucur sa va spun ca de si nu am stiu despre studiul respectiv, si pentru noi, pentru municipiul Zalau varianta ocolitoare este o prioritate, pentru Consiliul Judetean reabilitarea spitalului judetean, proiecte care sunt in lucru in licitatie si in perioada de proiect tehnic. La fel si tronsoanele de autostrada sunt in procedura de achizitie. Si parcul industrial este doar pe locul cinci. Acest tip de proiect a intrat in acest studiu sociologic, dar noi avand in vedere ca se finanteaza pe bani europeni o sa mergem cu o solicitare la ADR N-V."
rn
Ordinea proiectelor votate, pentru zona urbana functionala, în urma campaniei de consultare a cetatenilor pentru ierarhizarea prioritatilor municipiului Zalau:
1. Autostrada A3 Transilvania (Nadaselu – Suplacu de Barcau)
2. Varianta de Ocolire Zalau
3. Extinderea, reabilitarea, modernizarea si dotarea sectiilor exterioare ale Spitalului Judetean de Urgenta Zalau
4. Dezvoltarea infrastructurii de transport Zalau (deschidere de noi legaturi spre Centura Ocolitoare si între zone ale Municipiului)
5. Dezvoltarea Parcului Industrial si Logistic Zalau
6. Dezvoltarea transportului public metropolitan
7. Drumul TransRegio "Salaj" (Zalau – Satu Mare)
8. Reabilitarea Drumului Judetean DJ 191C (Nusfalau – Crasna – Zalau – Creaca)
9. Variantele de Ocolire pentru Criseni si Simleul Silvaniei
10. Amenajarea si modernizarea caii ferate pentru introducerea unei linii de tramvai usor pe traseul Gara veche – Gara Zalau – Hereclean
rn
Din zona metropolitana Zalau fac parte primarii din Zalau, Simleu Silvaniei, Jibou, Cehu Silvaniei, si primari din 12 comune (Agrij, Crasna, Creaca, Criseni, Dobrin, Hida, Mesesenii de Jos, Mirsid, Pericei, Salatig, Sarmasag si Vârsolt) de pe o raza de circa 30 de kilometri în jurul municipiului. Ei sunt primarii care au dat mâna in 2015 pentru a forma Asociatia de dezvoltare intercomunitara Zona metropolitana Zalau.