Panourile publicitare amplasate pe marginea cailor rutiere predispun la accidente de circulatie, intrucat influenteaza intr-un mod negativ comportamentul din trafic al conducatorilor auto.
soferii isi modifica viteza considerabil in trafic, in functie de tipul de panou publicitar pe langa care trec, afirma o echipa de cercetatori de la Universitatea Alberta din Canada. INeatentia soferilor este una dintre cauzele principale care cauzeaza accidente de automobil. Cu toate acestea, se cunosc foarte putine lucruri despre neatentia emotionala din timpul conducerii automobilului, in ciuda unor dovezi evidente care atesta faptul ca atentia este strans legata de emotiiI, afirma autorii studiului.
In acest studiu, realizat cu ajutorul studentilor canadieni si a unui program de simulare computerizata, cercetatorii Michelle Chan si Anthony Singhal au descoperit ca soferii care trec pe langa panouri publicitare cu mesaje negative, precum „abuz”, „stres”, „inchisoare” si „razboi”, tind sa incetineasca si sa se indeparteze de banda pe care conduc.
In schimb, soferii care trec pe langa panouri ce includ cuvinte carora le este asociata o conotatie pozitiva, precum „bani”, „celebritate”, „sex” si „victorie”, au tendinta de a accelera. „Testele au aratat ca, atunci cand esti stimulat pozitiv, atentia ta creste si conduci mai bine cand esti intr-o dispozitie vesela”, a declarat Michelle Chan. „In testele mele, am descoperit totodata, atunci cand am analizat timpii de reactie fata de anumite cuvinte-tinta, ca participantii au reactionat mai repede in grupul pozitiv decat cei din grupul negativ”, a adaugat aceeasi cercetatoare.
Participantii la acest test „au condus” in cadrul a trei scenarii diferite, prin fata a 20 de panouri amplasate pe fiecare traseu: fiecare panou includea grupuri de cuvinte pozitive, negative sau neutre. Rezultatele studiului ar putea avea anumite implicatii pentru companiile de pu-blicitate, iar anumite tari au luat deja decizia de a limita continuturile panourilor publicitare amplasate pe marginea soselelor.
Panourile publicitare predispun la accidente
Articole
Postul Sfintei Marii
”Dacă lumea ar posti, nu s-ar mai face arme, n-ar mai fi războaie, tribunale și închisori. Postul i-ar ajuta pe toți să se înfrâneze, nu numai de la mâncare, ci să izgonească iubirea de arginți, lăcomia și orice vicleșug.” (Sfântul Vasile cel Mare) Dragi cititori, a început postul Adormirii Maicii Domnului, cunoscut în popor și sub denumirea de postul Sfintei Marii. Acesta durează două săptămâni și se încheie în data de 14 august, înainte de marea sărbătoare…
Mai mult...Solidaritatea
Ziua bună, dragi cititori! Într-o veche istorisire, doi soldați traversau, noaptea, o pădure înzăpezită. Atacați de o haită de lupi, ei s-au așezat spate în spate și s-au apărat reciproc. Astfel, fiecare a avut o perspectivă diferită asupra pericolului, dar, alegând să rămână împreună și să conlucreze, și-au putut salva viețile. Ce anume i-a salvat pe cei doi? Răspunsul este simplu și vădit: solidaritatea. Dacă aruncăm o privire pe rețelele de socializare la ecourile unor știri, dacă…
Mai mult...