In cadrul Spitalului Jude-tean de Urgenta Zalau exista din anul 2007 un reprezentant al pacientului pe post de mediator intre pacienti si medici. Desi oamenii se plang prin diverse locuri de calitatea serviciilor medicale sau de comportamentul medicilor, reprezen-tantului pacientilor i s-au adresat numai 40 de persoane pe tot parcursul anului 2011. “Numarul reclamatiilor este relativ redus, de numai 40 de cazuri pe anul in curs, pentru ca inca exista un nivel ridicat de reticenta si de lipsa de informare din partea pacientilor si apartinatorilor acestora”, a declarat pentru Graiul Salajului adina Sabadas, reprezentantul pacientilor din Spitalul Judetean.
Cele mai frecvente ne-multumiri care ajung la reprezentantul pacientului sunt legate de comunicarea defectuoasa a medicilor. Pacientii spun ca medicii din spital nu le explica suficient de clar si intr-un limbaj accesibil starea lor de sanatate. In plus, unii medici sunt acuzati ca se adreseaza cu superioritate pacientilor, arata lipsa de respect fata de acestia si pacientii sunt lasati sa astepte in fata cabinetelor fara vreo explicatie. alte reclamatii se refera la faptul ca nu se respecta programul afisat al cabinetelor medicale din cadrul spitalului, sistemul ineficient de programari sau calitatea actului medical.
Incepand cu anul 2009, Spitalul Judetean de Urgenta Zalau efectueaza sondaje de opinie in randul pacientilor. Fostul manager Ioan Mu-resan spune ca parerea pacientilor despre spital s-a imbunatatit in aproape toate situatiile. astfel, in anul 2009, 14,5 la suta dintre pacienti erau satisfacuti de curatenie, iar in 2010 procentul acestora a cresut la 27,5 la suta. alti 4,5 la suta dintre pacienti considerau satisfacatoare cazarea in 2009, in timp ce procentul a ajuns la 19,5 la suta un an mai tarziu. In ce priveste comportamentul si atitudinea medicilor, 59 la suta dintre pacienti erau multumiti in 2009 si 65 la suta erau multumiti in 2010.
Pacientii Spitalului acuza medicii de proasta comunicare
Articole
Postul Sfintei Marii
”Dacă lumea ar posti, nu s-ar mai face arme, n-ar mai fi războaie, tribunale și închisori. Postul i-ar ajuta pe toți să se înfrâneze, nu numai de la mâncare, ci să izgonească iubirea de arginți, lăcomia și orice vicleșug.” (Sfântul Vasile cel Mare) Dragi cititori, a început postul Adormirii Maicii Domnului, cunoscut în popor și sub denumirea de postul Sfintei Marii. Acesta durează două săptămâni și se încheie în data de 14 august, înainte de marea sărbătoare…
Mai mult...Solidaritatea
Ziua bună, dragi cititori! Într-o veche istorisire, doi soldați traversau, noaptea, o pădure înzăpezită. Atacați de o haită de lupi, ei s-au așezat spate în spate și s-au apărat reciproc. Astfel, fiecare a avut o perspectivă diferită asupra pericolului, dar, alegând să rămână împreună și să conlucreze, și-au putut salva viețile. Ce anume i-a salvat pe cei doi? Răspunsul este simplu și vădit: solidaritatea. Dacă aruncăm o privire pe rețelele de socializare la ecourile unor știri, dacă…
Mai mult...