Medicii de familie, reuniti in sedinta extraordinara, au decis, sambata, in unanimitate, sa nu semneze contractul cadru pe 2009 intrucat acesta nu contine si propunerilor lor, astfel incat, de miercuri, pacientii vor trebui sa plateasca retetele compensate, consultatiile si analizele. Medicii de familie refuza semnarea contractului cadru pe anul 2009 intrucat forma actuala a documentului nu tine cont de propunerile avansate de medici si cuprinde prevederi care le incalca drepturile. „In aceasta forma contractul nu poate fi semnat. Contine o multime de prevederi care incalca si Constitutia”, a declarat, la finalul consultarilor, presedintele Societatii Nationale de Medicina Familiei, Rodica Tanasescu.
Printre nemultumirile medicilor de familie se numara faptul ca acestia vor fi obligati sa asigure si servicii de urgenta, ca este schimbat modul de prescriere a retetelor, precum si sanctiunile prevazute, unele considerate „aberante”.
Rodica Tanasescu a spus ca medicii sunt nemultumiti spre exemplu de faptul ca daca acorda consultatie si tratament unui pacient care nu mai este asigurat, toate cheltuielile legate de medicatie si investigatii medicale vor trebui suportate de medicul care i le-a recomandat. „Noi dorim sa semnam contractul, dar intr-o forma rezonabila, or noi nici macar nu am fost consultati. Eu, ca medic, nu voi putea sa cer bani pentru consultatie, desi nu stiu din ce vom trai, dar nu vom avea drept sa dam retete compensate sau trimitere la analize”, a mai spus Tanasescu. De asemenea, presedintele Patronatului National al Medicilor de Familie, Doina Mihaila, a sustinut ca ordinul de permanenta, care prevede faptul ca medicii de familie vor lucra si pe salvari, a fost facut fara ca medicii sa fie anuntati. „Noi nu suntem medici de urgenta. Aceasta este o specialitate diferita, cu atributii distincte si vrem ca acest lucru sa se respecte”, a explicat Mihaila.
Presedintele Societatii Nationale de Medicina Familiei a mai precizat ca pacientii ar putea fi scutiti de plata serviciilor medicale, pana la reglementarea situatiei, printr-un act aditional privind functionarea cabinetelor. Totodata, Doina Mihaila a mai spus ca medicii solicita amendarea contractului cadru. Contractul cadru privind acordarea asistentei medicale in sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru 2009 intra in vigoare la 1 aprilie, data de la care spitalele vor fi obligate sa afiseze cheltuielile pe site-ul Ministerului Sanatatii, iar medicii de familie sa lucreze in centrele de permanenta dupa program.
Hotararea de Guvern pentru modificarea si completarea Hotararii de Guvern nr. 1714/2008 pentru aprobarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anul 2009 a fost aprobata in sedinta de miercuri a Executivului.
Pacientii platesc de miercuri toate serviciile medicale
Articole
Comisia Europeană a aprobat bani pentru fermierii români afectați de secetă. Cine primește banii
Comisia Europeană a aprobat o schemă de ajutor de stat în valoare de două miliarde de lei (400 de milioane de euro) pentru despăgubirea fermierilor români afectați de secetă. Vor primi sprijin financiar din acești bani producătorii agricoli care au fost afectaţi în mod direct de seceta severă din perioada septembrie 2023 – august 2024. Sumele sunt pentru culturi de grâu, triticale, orz, ovăz, rapiţă, floarea soarelui şi porumb. Pentru a beneficia de ajutoare financiare, producătorii agricoli trebuie…
Mai mult...Aproape 6 mii de hectare de teren cadastrate gratuit, în comuna Ip
Un număr de 10.462 de imobile cu o suprafață totală de 5.865 de hectare din comuna Ip au fost măsurate și urmează să fie intabulate gratuit pentru cetățeni. Reprezentanții OCPI Sălaj au participat vineri, 11 octombrie, împreună cu reprezentanții primăriei comunei IP și ai prestatorului S.C. Topoexim Expert S.R.L. la ședința privind publicarea documentelor tehnice ale cadastrului, ca urmare a realizării lucrărilor de înregistrare sistematică la nivel de întreg UAT, în comuna Ip. Rezultatele lucrărilor de înregistrare…
Mai mult...