Spitalele sunt obligate sa asigure pacientilor medicatia necesara pe durata spitalizarii, iar în cazul în care acest lucru nu se întâmpla si oamenii sunt nevoiti sa îsi achizitioneze singuri materialele sanitare, îsi pot recupera banii de la casieria unitatii sanitare, conform legislatiei in vigoare.
Tot ce trebuie sa faca este o cerere la care sa ataseze factura, chitanta, copie dupa biletul de iesire din spital si o copie dupa actul de identitate.
Directorul financiar trebuie sa verifice daca într-adevar pacientul a fost internat, chitanta a fost eliberata pe perioada internarii, iar materialele si medicamentele i-au fost solicitate ca si ajutor pentru a fi tratat.
Desi legea este în vigoare de mult timp, foarte putini stiu ca, pacientii internati în spitalele de stat si carora medicii le cer sa-si achite din propriul buzunar medicamentele, analizele sau diversele servicii îsi pot recupera sumele cheltuite.
Legea prevede ca pacientul „sa beneficieze de rambursarea tuturor cheltuielilor efectuate pe perioada spitalizarii cu medicamentele, materialele sanitare si investigatiile paraclinice la care ar fi fost îndreptatit fara contributie personala, în conditiile impuse de contractul-cadru”.
Potrivit legislatiei în vigoare, ca persoana asigurata în sistemul public de asigurari sociale de sanatate din România aveti dreptul la servicii medicale, medicamente sau materiale sanitare necesare recuperarii, pe perioada internarii în spital. Concret, spitalele sunt obligate sa suporte, pentru asiguratii internati în regim de spitalizare continua si spitalizare de zi toate cheltuielile necesare pentru rezolvarea cazurilor respective, inclusiv cheltuielile din sectiile/compartimentele de ATI, precum si pentru investigatiile paraclinice si pentru medicamente, materiale sanitare, dar si toate cheltuielile necesare pentru pacientul asigurat pe durata spitalizarii.