Ce conditii trebuie sa îndeplineasca cei care doresc sa ofere servicii de ride-sharing
rn
Autoturismele celor care doresc sa efectueze transport alternativ trebuie sa îndeplineasca urmatoarele conditii: sa detina copia conforma a autorizatiei pentru transportul alternati; sa nu fie mai vechi de 15 ani; sa aiba inspectia tehnica periodica(ITP) realizata la fiecare 6 luni; sa aiba maxim 5 locuri, inclusiv locul conducatorului auto; la momentul cursei trebuie sa corespunda normelor tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si utilizarea conform destinatiei;
rn
OUG botezata "Uber", dar care devine regulament oficial si pentru alte platforme de ride-sharing gen Bolt, Clever si Yango, mai prevede ca autoturismele pot fi în proprietatea soferilor, sau în leasing, ori prin închiriere sau comodat.
rn
Bode (PNL): ordonanta contine "prevederi limitative si neconstitutionale.
rn
Presedintele Comisiei pentru transporturi si infrastructura, deputatul salajean Lucian Bode (PNL) a spus, intr-un comunicat catre presa, imediat dupa anuntul ca acesta ordonanta a fost publicata in Monitorul Oficial, ca ar contine prevederi neconstitutionale si ca aceste aspecte, ignorate de Guvernul Dancila, ar fi fost semnalate inclusiv în punctul de vedere exprimat de Ministerul Justitiei în procesul interministerial de avizare.
rn
Deputatul avertizeza ca prin mentinerea unor prevederi "activitatea de ridesharing este limitata în timp, pana la data de 30.09.2022, ceea ce arunca aceasta activitate într-o zona de impredictibilitate nepermisa pentru un act normativ de o asemenea importanta". De asemenea, deputatul salajean mai reaminteste ca "aceasta ordonanta a fost adoptata de catre Guvern la cateva ore dupa ce, noi, în Parlament am adoptat în comisii aceasta lege, corectand aberatia limitarii aplicabilitatii legii la 3 ani." "Mai mult -spune Lucian Bode- Ministerul Justitiei atrage atenia si asupra faptului ca în procesul legislativ exista doua acte normative cu obiect de reglementare similar, ceea ce conduce la o situatie de paralelism de reglementare, o dublare a continutului normativ, ceea ce contravine prevederilor Legii nr 24/2000 privind normele de tehnica legislativa."
rn
In acelasi comunicat, deputatul arata ca pentru Guvern acest "act normativ nu a reprezentat o prioritate, sperand pana în ultimul moment sa nu mai fie nevoiti sa o adopte" si a criticat "lipsa de responsabilitate a acestui Guvern care trateaza cu superficialitate reglementarea activitatilor de ridesharing, un sector aflat în plina dezvoltare la noi în tara".
rn
Bode mai sublinieaza ca: "Interesele consumatorilor de aceste servicii de transport alternativ trebuie sa primeze în fata intereselor de grup ale celor care vor sa puna bete în roate acestei activitati prin strecurarea în actul normativ a unor prevederi limitative si neconstitutionale." In finalul comunicatului se arata ca "toate aceste elemente vor fi corectate în Parlament atunci cand Proiectul de lege de adoptare al Ordonantei de urgenta va ajunge în dezbaterea comisiilor de specialitate". Bode cere colegilor PSD-ALDE "sa fie consecventi cu votul dat în sedinta comisiilor reunite" pe care au avut-o pe aceasta lege, astfel încat sa se elimine toate "prevederile neconstitutionale".