Angajatii din restaurantele hotelurilor si receptionerii sunt obligati sa aiba calificare in domeniu. Luna trecuta a intrat in vigoare modificarea norme-lor metodologice pentru functionarea hotelurilor si agentiilor de turism, potrivit unui ordin al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT). Concret, toti angajatii din domeniul turismului trebui sa aiba atestate in domeniul in care lucreaza. In caz contrar, in urma unor controale, amenzile pot ajunge pana la 30.000 de lei.
Presedintele ANT, Razvan Filipescu, a declarat ca pentru imbunatatirea serviciilor oferite catre turisti si a calitatii ma-nagementului agentilor economici a hotarat ca personalul sa fie 100 la suta calificat pentru partea de receptie si cea de alimentatie publica din unitatile de cazare. Anterior emiterii ordinului, personalul din receptia hotelurilor si motelurilor trebuia sa fie calificat in proportie de 100 la suta la hotelurile de cinci stele, de 90 la suta la patru stele, 80 la suta la hotelurile de trei stele si 5 la suta la hotelurile de o stea si doua stele. Personalul din baruri, restaurante si bucatarii trebuia sa fie calificat in proportie de 90 la suta la cinci stele, de 80 la suta la patru stele, de 60 la suta la trei stele si de 40 la suta la una si doua stele.
^Noi am considerat normal sa fie personal calificat 100 la suta, pentru ca, indiferent daca te duci la o stea sau la cinci stele, receptionerul trebuie sa fie calificat, sa stie sa vorbeasca o limba straina si sa poata prezenta atractiile turistice din zona respectiva. Si la restaurante am considerat ca trebuie calificare 100 la suta, pentru ca nu ^ti poate face mancare un sofer, de exemplu^, a declarat Filipescu.
De asemenea, in urma acestei modificari, agentiile de turism au fost obligate ca mi-nim 50 la suta din personal sa fie calificat ca ^agent de turism-ghid atestat prin certificat de absolvire a unui curs de calificare^. Anterior, nu exista o astfel de prevedere.
De cand au intrat in vigoare noile modificari ANT s-au facut controale la hoteluri si la agentiile de turism pentru a verifica daca modificarile au fost puse in practica. Si hotelierii salajeni si agentiile de turism din Salaj se pot astepta la astfel de controale, si este bine de stiut ca se va solicita dovada inregistrarii contractelor de munca la Inspectoratul Teritorial de Munca.
Ospatarii, bucatarii si receptionerii sunt obligati sa aiba calificare in domeniu
Articole
Postul Sfintei Marii
”Dacă lumea ar posti, nu s-ar mai face arme, n-ar mai fi războaie, tribunale și închisori. Postul i-ar ajuta pe toți să se înfrâneze, nu numai de la mâncare, ci să izgonească iubirea de arginți, lăcomia și orice vicleșug.” (Sfântul Vasile cel Mare) Dragi cititori, a început postul Adormirii Maicii Domnului, cunoscut în popor și sub denumirea de postul Sfintei Marii. Acesta durează două săptămâni și se încheie în data de 14 august, înainte de marea sărbătoare…
Mai mult...Solidaritatea
Ziua bună, dragi cititori! Într-o veche istorisire, doi soldați traversau, noaptea, o pădure înzăpezită. Atacați de o haită de lupi, ei s-au așezat spate în spate și s-au apărat reciproc. Astfel, fiecare a avut o perspectivă diferită asupra pericolului, dar, alegând să rămână împreună și să conlucreze, și-au putut salva viețile. Ce anume i-a salvat pe cei doi? Răspunsul este simplu și vădit: solidaritatea. Dacă aruncăm o privire pe rețelele de socializare la ecourile unor știri, dacă…
Mai mult...