decembrie 5, 2025

Șoseaua ocolitoare a Zalăului a devenit obiectiv pe hartie pentru ministrul Transporturilor

imagine-articol0_43855

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, prezintă a doua variantă a Master Planului de Transport anul acesta, la interval de o lună. Rus a reușit să dubleze pe hârtie lungimea totală a autostrăzilor noi pe care vrea să le construiască în următorii 15 ani. Noul Master Plan are peste 1.300 de km de autostrăzi noi, față de 700, cât avea în ianuarie, și aproape 1.900 de km de drumuri Expres și 2.800 de km de drumuri Transregio. Costul total al lucrărilor este aproximat la 26 de miliarde de euro. Documentul a fost prezentat Parlamentului pentru dezbatere și aprobare.
Sălajul este inclus în varianta a doua a marelui plan al dezvoltării infrastructurii rutiere până în 2030. Ministrul Rus a desenat ca obiectiv construcția șoselei ocolitoare a Zalăului, cu o lungime de 9 kilometri și un cost de 43,2 milioane de euro. Totodată, tronsonul din drumul european E81 Zalău – Satu – Mare devine drum Transregio, TR44. Scopul acestui sector de drum de 81 de kilometri este de a face legătura municipiului Satu Mare cu Autostrada Transilvania. Un astfel de drum transregional a fost desenat de la Satu Mare la Oradea, TR 42, la nodul de legătura cu A3. În total sunt prevăzute peste 20 de drumuri Transregio. Autostrada Transilvania ar trebui să treacă prin Zalău peste doi ani. stop_coloana
La Autostrada Transilvania se lucrează dinspre Gilău spre Năsășelu (8,7 kilometri), iar de anul viitor se vor continua lucrările până la Mihăiești (16,85 kilometri). Segmentul sălăjean din A3, tronsonul Mihăiești – Suplacu de Barcău este lăsat pe 2017. Până atunci, Ministerul Transporturilor a scos la licitație realizarea unui studiu de fezabilitate pentru tunelul de 2,4 kilometri prin Munții Meseș, prin care să treacă autostrada.
Autostrada Transilvania ar urma să traverseze județul Sălaj pe o lungime de 81,4 kilometri, pe teritoriul comunelor Marca, Ip, Nușfalău, Boghiș, Crasna, Meseșenii de Jos, Românași, Treznea, Sânmihaiu Almașului și Zimbor și pe lângă Zalău. Singurele lucrări pe acest tronson au fost începute la Porț, comuna Marca, de către Bechtel, la un viaduct lung de 1,8 kilometri.