In ultimii 20 de ani, in Salaj, s-au construit 73 de kilometri de sosele in cele patru orase ale judetului. Potrivit unei analize realizate de econtext.ro, Salajul ocupa pozitia 28 in randul judetelor cu cea mai mare dezvoltare a infrastructurii rutiere orasenesti.
Topul realizat de cei de la econtext.ro a luat in calcul doar drumurile care se afla in intravilanul oraselor, fara soselele din mediul rural. Astfel, in judetul Salaj in anul 1990 exista o retea de drumuri orasenesti in lungime de 158 de kilometri. Dupa 20 de ani, la finele anului 2010, in cele patru orase ale judetului s-au mai construit in total inca 73 de kilometri de infrastructura rutiera, ajungand la 231 de kilometri.
Aceste cifre nu arata totusi gradul de dezvoltare a judetului, deoarece nu se ia in calcul numarul de localitati urbane din fiecare judet si nu se face raportarea la suprafata oraselor. Salajul fiind un judet mic, cu populatie putin peste 200.000 de locuitori, suprafata celor patru orase este redusa, iar necesitatea drumurilor intraurbane este in raport direct cu aceste coordonate. Asa se explica si de ce Bucurestiul, cu cele cinci sectoare ale sale si cu o populatie de peste doua milioane de locuitori, are cea mai mare retea de sosele – 1.936 de kilometri. Totusi, in unele judete se sta mult mai rau ca in Salaj. De exemplu, in judetul Mehedinti reteaua de drumuri s-a extins cu doar 6 kilometri in ultimii 20 de ani, iar judetul Caras Severin chiar a pierdut 58 de kilometri de sosea in localitatile urbane.