Filiala salajeana a E.ON Gaz Romania a fost sanctionata de inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Salaj. Potrivit datelor primite de la Dorina Rednic, inspectorul sef adjunct al OPC Salaj, in luna martie s-a desfasurat un control tematic de verificare a respectarii prevederilor legale privind protectia consumatorilor de catre societatile furnizoare de gaze naturale, in orasele Zalau, Simleu Silvaniei si Cehu Silvaniei.
Controlul vine in urma reclamatiilor la adresa E.ON Gaz. Inspectorii au constatat ca in cazul contractelor incheiate cu consumatorii, exista unele clauze neconforme prevederilor legale. Astfel, se prevede ca plata contravalorii facturilor sa se faca in 10 zile calendaristice de la emiterea facturii de catre furnizor, fata de 15 zile calendaristice cat prevede Decizia nr.182/2005. Conform reglementarilor in vigoare, in cazul in care data scadentei este zi nelucratoare, termenul se socoteste implinit in urmatoarea zi lucratoare. Se mai prevede, totodata, incetarea contractului pentru neconstituirea garantiei conform „Conditiilor generale de contractare pentru consumatorii casnici de gaze naturale”, ceea ce nu este prevazut in reglementarile legale ca fiind un motiv pentru incetarea contractului. In plus, consumatorii primesc facturile pentru plata consumului de gaz cu intarziere, uneori chiar dupa data scadentei, situatie intalnita in Zalau.
Pentru acestea, OPC Salaj a dispus masuri de intrare in legalitate si a aplicat furnizorului de gaze un avertisment si o amenda contraventionala de 3.000 de lei.