Consiliul Județean Sălaj a găzduit, vineri, o nouă întâlnire de lucru privind stadiul elaborării Planului de Amenajare a Teritoriului Județean (PATJ) Sălaj. Amenajarea teritoriului presupune o coordonare și integrare a activităţilor economice, sociale, culturale şi ecologice pentru obţinerea unui cadru natural şi construit armonios, menit să satisfacă nevoile şi să răspundă valorilor unei comunităţi. Prevederile Planului de amenajare a teritoriului județean devin obligatorii pentru celelalte planuri de amenajare a teritoriului și de urbanism, care sunt elaborate ulterior de către unitățile teritorial-administrative. Studiul este întocmit de un consorțiu format din urbaniști, arhitecți, geografi, ingineri, sociologi și specialiști din cadrul Universității de Arhitectură și Urbanism ”Ion Mincu” București și Universității ”Babeş Bolyai” Cluj-Napoca, cu sprijinul Direcției Arhitect Șef a Consiliului Județean Sălaj.

”Planul de Amenajare a Teritoriului reprezintă o radiografie, un tablou general al județului Sălaj care ne oferă o viziune asupra ceea ce trebuie să fie dezvoltarea durabilă și integrată a Țării Silvaniei. Dezbaterea de astăzi a fost benefică, premergătoare etapei de aprobare a Planului. Aceste studii, elaborate cu ajutorul specialiștilor din diverse domenii, nu trebuie să rămână doar niște simple acte, puse într-un sertar, ci trebuie aplicate la nivelul fiecărei administrații. Scopul nostru comun este dezvoltarea armonioasă a tuturor comunităților prin coeziune economică, socială și teritorială”, a declarat Dinu Iancu-Sălăjanu, președintele Consiliului Județean Sălaj.

Ca principale direcţii strategice de acţiune la nivelului judeţului Sălaj, cuprinse în PATJ, se numără evaluarea riguroasă a potenţialului natural al judeţului;evaluarea obiectivă, cantitativă și calitativă, a resurselor umane de care dispune judeţul; modernizarea, diversificarea şi extinderea infrastructurii de acces, în vederea unei conectivităţi rapide şi facile; dezvoltarea prioritară a acelor ramuri economice pentru care judeţul are disponibilităţi multiple: agricultură, turism, servicii etc.; afirmarea unui mediu antreprenorial optim pentru afaceri, atractiv pentru investiţii şi investitori; conservarea şi promovarea în acelaşi timp a identităţii teritoriale prin punerea în valoare a zestrei etnografice şi multiculturalismului; pornind de la specificităţile de ordin istoric, social şi cultural, se vor identifica elemente cu funcţie de marcă locală (brand), având ca menire creşterea indicelui de competitivitate al judeţului.