O mașină românească a reușit să răstoarne rezultatele pe piața auto din Europa, odată cu o scădere mare a principalului rival, Tesla Model Y.
Astfel, în luna octombrie, Sandero a fost din nou cel mai vândut automobil din Europa, în timp ce SUV-ul electric de la Tesla n-a prins nici măcar Top 10, potrivit datelor analizate de Profit.ro.
Vânzările Dacia Sandero au urcat în luna octombrie la aproximativ 21.100 de exemplare, cu o creștere de 37,7% față de octombrie 2022.
După ce în ultimele 2 – 3 luni, ritmul înmatriculărilor încetinise, modelul produs la Mioveni și în Maroc a depășit la mare distanță principalii competitori.
Tesla Model 3 a vândut mai puțin de 10.000 de unități în octombrie, un rezultat care îl plasează abia pe locul 24 și confirmă sistemul de livrări în valuri pe care l-a adoptat Tesla.
Mașinile care mai apar în clasamentul lunii octombrie
Pe locurile următoare în clasamentul lunii se află Renault Clio (14.500 unități), Toyota Yaris Cross (14.400), Peugeot 2008 (14.200) și Citroen C3 (14.100), conform datelor preliminare Data Force.
Ford Puma s-a situat pe locul 8, cu 13.400 de autoturisme, confirmând cererea foarte mare pe care o înregistrează.
La polul opus s-a aflat Dacia Duster. Cu circa 9.300 de unități, Duster a scăzut 7,5 procente față de anul trecut și s-a situat pe locul 26.
Dacia Sandero a urcat din nou pe cea mai înaltă poziție pe întreg anul, având în intervalul ianuarie – octombrie 184.100 unități vândute, cu 20,4% mai multe decât anul trecut.
Tesla a rămas a doua cea mai vândută mașină din Europa, cu 183.800 unități.
Ads
Locul 3, VW T-Roc are o diferență de circa 20.000 de mașini, iar locul 4, Peugeot 208 înregistrează cu numai 1000 de vehicule în minus față de locul 3.
Ritmul bun din acest an și creșterea de aproape 16 procente au urcat și Ford Puma în clasamentul celor mai vândute 10 mașini din Europa, cu 128.400 unități.
Dacia Sandero rămâne cel mai vândut automobil din Europa pe segmentul de retail.
Deși în ultimii doi ani prețul său a crescut ușor, pe fondul crizei de semiconductori și al scumpirii materiilor prime, mașina se vinde preponderent în versiunea Stepway, care este percepută ca un crossover de segment B de clienți, la concurență cu nume importante de B-SUV-uri, precum T-Roc, 2008 sau Captur.
Sursa ziare.com