O companie din Turcia va construi Tunelul Meseş de pe Autostrada Transilvania

Asocierea condusă de compania Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. urmează să semneze cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. (CNAIR) contractul pentru Lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania, după ce instanța a respins contestația constructorului italian WeBuild.
Turcii de la Makyol au câștigat anul trecut contractul de 6,8 miliarde de lei fără TVA pentru cel mai scump lot de autostradă din România, după ce asocierea condusă de constructorul turc a obținut cel mai mare punctaj, însă semnarea contractului a fost amânată până la soluționarea celor două contestații depuse de WeBuild la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) pentru Lotul Meseș.
CNSC a respins la începutul lunii toate cele trei contestații, după aproape trei luni de evaluare a acestui caz complex, însă WeBuild a contestat decizia instituției și la Curtea de Apel București (CAB), iar instanța a decis joi să respingă contestația constructorului italian. În urma acestei decizii, care este definitivă, CNAIR poate semna acum contractul cu turcii de la Makyol.
Lotul Meseș de 41 kilometri dintre Poarta Sălajului și Nușfalău de pe Autostrada Transilvania este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră lansat până acum în achiziție. Acesta este ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3). Turcii de la Makyol vor efectua lucrările contra sumei de 6,62 miliarde de lei (fără TVA), conform contractului.
„Obiectul contractului îl reprezintă Proiectarea și Execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău în lungime de aproximativ 41 km, din care aproximativ 2,8 km de tunel, în conformitate cu prevederile contractului de lucrări”, arată documentele urcate în SEAP.
Potrivit contractului, construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).
Tunelul Meseș, în lungime de 2,89 km, este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km. Porțiunea de autostradă are 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).
Tunelul ala nu va tine nici 10 ani k se va surpa construit de turci și autostrada de la nusfalau și pasajul este crapat betonul după pasaj trotuarul tot este format îl mănâncă gâștele