Cu 131 de lei pentru un bilet, ajungi in capitala Austriei in zece ore de calatorie confortabila. Trenul Transilvania face cursa zilnic
rn
Noul tren Transilvania, pe ruta Cluj-Napoca – Viena a plecat duminica în zori pentru prima data, urmand sa fie o cursa zilnica. Trenul parcurge traseul in zece ore, iar in gara din Cluj au fost duminica zeci de doritori care au platit în jur de 130 de lei pentru bilet. Trenul opreste doar la Oradea, la Budapesta si la destinatie, in capitala Austriei.
rn
Trenul pleaca din gara din Cluj-Napoca, în fiecare zi, la ora 7.35 si ajunge în capitala Austriei putin dupa ora 17.00. Întoarcerea din Viena este la ora 10.00 dimineata si ajunge la Cluj-Napoca undeva dupa ora 21.00.
Controlul documentelor se face în judetul Bihor. Aproape 60 de calatori s-au îmbarcat în prima cursa cu trenul Transilvania, de la Cluj-Napoca la Viena.
Noul tren este o varianta ideala si pentru salajeni. De la Zalau pana la Cluj facem aproximativ o ora si jumatate cu masina sau cu autobuzul. De la Cluj luam trenul si, in 10 ore de confort, ajungem la Viena, platind 131 de lei.
Ajungem de acum asadar cu trenul la Viena mai repede de cat ajungem la Bucuresti.
PSD Salaj are un secretar de stat in Ministerul Transporturilor, pe Calin Fort, responsabil tocmai de domeniul feroviar, insa din luna mai de cand a ajuns secretar de stat nu a facut nimic concret pentru infrastructura feroviara din Salaj, cu atat mai putin pentru cea din tara. stop_coloana
rn
La Viena stii intotdeauna
cand ajungi, dar la Bucuresti
nu esti sigur niciodata
rn
Deputatul salajean PNL Lucian Bode, presedintele Comisiei de transporturi si infrastructura din Camera Deputatilor, subliniaza ca noul tren care ne leaga de Viena pune intr-o situatie jenanta autoritatile de la Bucuresti, care nu reusesc sa aduca infrastructura feroviara din tara la un nivel acceptabil.
"Trenul care leaga Clujul de Viena în 10 ore aduce mai aproape cetatenii din Ardeal de Vestul Europei. Este regretabil faptul ca, in rest, starea cailor ferate române este la pamânt. Un tren face din Bucuresti la Oradea 13 ore, în mod optimist, pentru ca restrictiile de viteza pot prelungi cu mult acest interval de timp. Practic, stii cu siguranta cât faci de la Cluj la Viena, dar nu sti cât faci de la Bucuresti la Oradea. Aceasta este trista realitate a cailor ferate române, într-o Europa care pune un accent deosebit pe dezvoltarea infrastructurii feroviare. Implementarea principiul mobilitatii si al accesabilitatii reprezinta obiective europene pe care tara noastra este departe de a le atinge în ritmul extrem de lent în care se misca autoritatile centrale responsabile cu politica în domeniul transporturilor", ne-a transmis presedintele PNL Salaj, Lucian Bode.