Guvernantii lucreaza la stabilirea unei noi taxe de poluare. Anuntul a fost facut de ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu, care a precizat ca, deocamdata, nu exista o forma finala a cestei taxe si nici nu se cunoaste data de la care va fi aplicata aceasta taxa, insa implementarea masurii este o certitudine.

rn

“Anul acesta, în România, comparativ cu 2016, aceeasi perioada de timp, au intrat masini cu norme de poluare între Euro 2 si Euro 4, aproximativ 350.000 de masini, comparativ cu 146.000 de masini în 2016”, spune ministrul Mediului, cu precizarea ca un grup de specialisti lucreaza in prezent pentru a gasi solutia cea mai buna pentru taxarea masinilor poluante.
”La Ministerul Mediului, împreuna cu Administratia Fondului de Mediu, ANAF, RAR, cu producatorii de autovehicule din România, cu toate asociatiile care sunt implicate în acest proces si, nu în ultimul rând, si cu societatea civila, s-a constituit un grup de lucru în vederea calculului si gândirii corecte, nu asa cum s-a întâmplat în perioada precedenta, încât sa gasim o metoda prin care masinile care polueaza, care au o norma de poluare mica si care au emisii de bioxid de carbon mari, sa plateasca o taxa de poluare”, a declarat Gratiela Gavrilescu.

rn

Capacitatea cilindrica, norma de poluare
si emisiile dicteaza cuantumul taxei

rn

Pentru calcularea taxei, se va tine cont de capacitatea cilindrica, de norma de poluare si de emisiile de bioxid de carbon.
“Noi trebuie sa stim, în momentul în care gândesti o astfel de taxa, sa te gândesti cât circula ea, deci care este rulajul ei într-o anumita perioada de timp, astfel încât sa poti sa-i faci determinarea de astfel de emisii. si atunci o sa tinem cont de trei criterii: de capacitatea cilindrica, cea la care astazi de fapt este impozitata orice masina si este un impozit la taxe si impozite locale, norma de poluare – al doilea criteriu, si al treilea, emisiile pe care le da fiecare autovehicul”, a explicat ministrul Mediului.
Faptul ca numarul masinilor achizitionate este in crestere e semn bun. Sunt o necesitate, atat pentru populatie, cat si pentru dezvoltarea afacerilor. Cat despre faptul ca se cumpara mai multe masini vechi decat noi, asta este doar dovada ca nivelul de trai este scazut. E de bun simt sa spui ca daca romanii si-ar permite, si-ar cumpara toti masini noi. Cum nu-si permit, sunt supusi taxarii mai mari pentru masinile lor second-hand.

rn

Salajenii au cumparat luna trecuta peste 1.000
de masini second hand si doar 18 masini noi

rn

In luna august, ultima pentru care exista informatii centralizate, s-au inmatriculat in Salaj 18 autovehicule noi. Salajul a avut in august 678 de masini second hand inmatriculate pentru prima data in Romania, iar alte 363 masini, tot second hand, s-au reinmatriculat in tara.
Luni, 2 octombrie, de exemplu, in Salaj s-au inmatriculat 46 de autovehicule, potrivit datelor de la Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculari. Toate sunt second hand, aduse din strainatate. Acestea sunt fabricate intre anii 1997 si 2017, din2017 aflandu-se o singura masina. Marea majoritate sunt din perioada 2002 – 2006.
La nivel national, in luna august s-au inmatriculat 15.531 autovehicule noi. 43.350 autoturisme second hand au fost inmatriculate pentru prima data in Romania (fata de 31.465 anul trecut in aceeasi luna), iar 40.135 de autoturisme second hand au fost reinmatriculate.
“n perioada ianuarie – decembrie 2016 s-au inmatriculat in total 192.551 autovehicule second hand, iar anul acesta, din ianuarie pana in prezent s-au inmatriculat deja 337.787 masini second hand.
Cat priveste masinile noi, anul trecut s-au inmatriculat, in total, 58.631 de masini, iar anul acesta, pana in prezent, au fost inmatriculate la nivel national 68.344 masini.